• Anonym (Anonym)

Vad kan det här myomet väga?

Jag har flera myom men ett sitter utanpå livmodern och då i magen eller hur jag nu ska säga.

Det största är 4,2 x 3,9 x 5,1 cm. Hur mycket plats tror ni det tar upp i magen och hur mycket väger det ungefär?

Tidigare i våras var samma myom  6.7 x 5.6 cm och dom brukar ju inte krympa men det påstås att det har gjort det på några månader. Men sist gjorde dom bara ultraljud utanpå magen och inte vaginalt så det är kanske därför det såg mindre ut än vad det faktiskt är? Första gången gjordes båda sorters ultraljud.

Jag har inte gått upp i vikt men byxorna är tajtare över magen tror ni att det är pga myomet?

Någon som har haft myom utanpå livmodern och kan berätta hur det är/var för er?

Hur behandlades ni för era myom?

• Svar på tråden Vad kan det här myomet väga?
  • Anonym (..)

Kan inte svara på de frågorna tyvärr då jag inte fått konstaterat myom men jag misstänker att jag har det. Vad har/hade du för symtom på myom?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (..) skrev 2020-08-21 16:21:07 följande:
    Kan inte svara på de frågorna tyvärr då jag inte fått konstaterat myom men jag misstänker att jag har det. Vad har/hade du för symtom på myom?
    Inga symptom alls såvida min tjocka mage inte är ett symptom. Vad har du för symptom?
  • Anonym (..)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-21 16:22:50 följande:

Inga symptom alls såvida min tjocka mage inte är ett symptom. Vad har du för symptom?

Jag har mellanblödningar. Går det se alla myom på vanligt ultraljud?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (..) skrev 2020-08-21 16:24:31 följande:
    Jag har mellanblödningar. Går det se alla myom på vanligt ultraljud?
    Jag tror det.
  • Anonym (Jag då)

Jag hade ett myom som upptäcktes på VUL vid infertilitetsutredning. Det var ca 5-6 cm i omkrets. Gav inga besvär utom som gravid med första barnet. Då liksom följde myomet med upp i magen när livmodern växte och ömmade. Mellan första och andra barnet hamnade jag i klimakteriet vilket gjorde ett myomet  krympte rejält så med andra barnet kände jag inte av det. Annars har jag aldrig känt av det. Vissa kan få blödningar beroende på var de sitter.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Jag då) skrev 2020-08-21 16:40:10 följande:
    Jag hade ett myom som upptäcktes på VUL vid infertilitetsutredning. Det var ca 5-6 cm i omkrets. Gav inga besvär utom som gravid med första barnet. Då liksom följde myomet med upp i magen när livmodern växte och ömmade. Mellan första och andra barnet hamnade jag i klimakteriet vilket gjorde ett myomet  krympte rejält så med andra barnet kände jag inte av det. Annars har jag aldrig känt av det. Vissa kan få blödningar beroende på var de sitter.
    Tack för att du delar med dig.
Svar på tråden Vad kan det här myomet väga?