• linnean21

Genombrottsblödning, missfall eller mens??

Hej.

Jag är förhoppningsvis i vecka 4 och min troliga ägglossning var för 8-9 dagar sedan.

Idag vaknade jag dock med blödning, en vecka innan min BiM. Jag har aldrig haft min mens tidigare än vad jag beräknat, isåfall inte mer än 1-2 dagar tidigare. Läser att detta kan vara tecken på en genombrottsblödning men hur vet man? Har lite rygg ont och lite i magen. Eller är det enkla svaret att man inte kan veta?

Ett gravtest känns som det kan missvisa mig om det visar plus och detta nu skulle vara ett missfall. *hjärnan exploderar*

Erfarenheter? Råd? Vill så gärna vara gravid så det här är jobbiga tankar

• Svar på tråden Genombrottsblödning, missfall eller mens??
  • Anonym (Anonym)

Om du hade äl för 8-9 dagar sedan är du i vecka 3 nu.

En genombrottsblödning får du när du skulle ha haft mens, så det är inte det. Däremot kan det vara ett tecken på att ägget har fäst. Men hur mycket blöder du egentligen? Det ska inte vara stora mängder i så fall, helst bara så ett trosskydd räcker.

• linnean21

Räknar från min senaste mens så det är därför jag räknar 4 veckor och jag skulle ju ha mens om 4-5-6 dagar. Men jag blöder en del, hela dagen igår och inte slutat än så jag börjar ge upp hoppet även om det inte finns en regelbok..

• Anonym (Anonym)

Ok, men då låter det snarare som att du har lite tidig mens, om det är fyra dagar tidigare är det liksom inget konstigt alls. En cykel kan variera 21-35 dagar och ändå räknas som regelbunden.

• linnean21

För mig är det väldigt konstigt då den aldrig gör det, jag diffar max 1 dag och det är inte likt min mens, det är väldigt klar eller vad man ska säga. Missfall är nog helt uteslutet men jag känner inte igen mig själv på flera vis så det är därför jag spekulerar. Bara ett test om några dagar kan väl avgöra antar jag

• Anonym (Natta)

Hej,

Hur har det gått linnean21? Förlåt om jag snor tråden lite här, men har en liknande situation, hade äl den 25, vi hade sex dagen innan och den 28de får jag en rosa flytning vilket jag tolkade som nidblödning (fick liknande med första barnet, dock inte lika tidigt) men sen dess har jag haft bruna flytningar var och varannan dag... börjar bli orolig, detta är första öl sedan jag plockade ut spiralen men min mens har alltid varit oregelbunden, kan det vara så att jag är gravid, eller har jag fått tidigt missfall? Eller är det kanske bara mensen som spökar. Har inte haft något färskt blod.

• linnean21
    Anonym (Natta) skrev 2020-09-03 07:56:58 följande:

Hej,

Hur har det gått linnean21? Förlåt om jag snor tråden lite här, men har en liknande situation, hade äl den 25, vi hade sex dagen innan och den 28de får jag en rosa flytning vilket jag tolkade som nidblödning (fick liknande med första barnet, dock inte lika tidigt) men sen dess har jag haft bruna flytningar var och varannan dag... börjar bli orolig, detta är första öl sedan jag plockade ut spiralen men min mens har alltid varit oregelbunden, kan det vara så att jag är gravid, eller har jag fått tidigt missfall? Eller är det kanske bara mensen som spökar. Har inte haft något färskt blod.

Det var då ingen fara! 

Jag har verkligen ingen erfarenhet så ta inte mina ord som nån lag Min blödning var definitivt mens, tråkigt att inse det bara men jag är redan på en ny månad och ska ha ägglossning om någon dag nu så det känns okej nu. Men jag tror nog inte du har fått missfall, vet som sagt ingenting om det här men min första tanke är: borde du inte blöda mer då? Det känns alldeles för tätt inpå men nog konstaterat att alla kroppar är olika Kruxet är ju att de är första mensen sen spiralen så risken är väl att det är din spökmens. Jag tror minst på missfall i alla fall, mer mens men kanske gravid? Hur ser det ut idag?

Svar på tråden Genombrottsblödning, missfall eller mens??