• Anonym (Ordman)

Hur ska jag få henne att prata?

Alla säger att nyckeln till ett lyckligt samliv och sexliv är att prata med varandra. Min fru och jag har ett bra sexliv, men jag vill göra det ständigt bättre. Särskilt skulle jag vilja göra det skönare för henne. Hon får väldigt små orgasmer, och jag skulle vilja höra henne stöna och tjuta. 

Men hon vill inte prata om sex. Hon svarar väldigt kort och enstavigt när jag tar upp ämnet. Själv tar hon aldrig, aldrig upp ämnet sex. 

Jag tycker dessutom att det är tändande att prata om sex. Jag föreställer mig att det är samma sak för henne. Men det är som att hon har en spärr mot att prata om... det där...

Hur ska jag få henne att prata? Eller ska jag bara nöja mig med hur det är?

• Svar på tråden Hur ska jag få henne att prata?
  • Tecum
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-23 13:24:51 följande:
    Förklaringen är denna: Jag vill inte, jag känner mig inte bekväm i den situationen.
    Så är det, min fru kunde inte sagt det bättre. Man måste acceptera varandras olikheter, både att den ene inte vill prata om sex och att  den andre vill. Så länge sexlivet funkar rent praktiskt är det ingen fara.

Har du också svårt att tala med honom om känslor eller om hur er relation är rent allmänt?
  • Anonym (Anna)
    Tecum skrev 2020-08-23 13:34:55 följande:
    Så är det, min fru kunde inte sagt det bättre. Man måste acceptera varandras olikheter, både att den ene inte vill prata om sex och att  den andre vill. Så länge sexlivet funkar rent praktiskt är det ingen fara.

Har du också svårt att tala med honom om känslor eller om hur er relation är rent allmänt?
    Vi pratar inte mycket om känslor, knappt alls om jag ska vara ärlig.
    Jag är helt enkelt inte typen som vill prata om för personliga saker, inte ens med sambon.

Vi har inte sex längre heller. Anledningen är att jag inte längre vill.
  • Anonym (korsettfeminist)

Jag anser att jag måste kunna tala om sex för annars är jag bara en manipulerad produkt av ett ojämställt samhälle. 

Då har konditioneringen och skambeläggningen av kvinnans sexualitet verkligen lyckats, och det vägrar jag personligen att gå med på.

• Tecum
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-23 13:45:00 följande:
    Vi pratar inte mycket om känslor, knappt alls om jag ska vara ärlig.
    Jag är helt enkelt inte typen som vill prata om för personliga saker, inte ens med sambon.

Vi har inte sex längre heller. Anledningen är att jag inte längre vill.
    Tråkigt att höra
  • Tukt
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-23 13:24:51 följande:
    Förklaringen är denna: Jag vill inte, jag känner mig inte bekväm i den situationen.
    Det är i mina öron ingen förklaring, bara en ursäkt för att slippa göra något man ogillar. Fungerar dåligt i relationer.
  • Anonym (Anna)
    Tecum skrev 2020-08-23 13:53:28 följande:
    Tråkigt att höra
    Nejdå, bara skönt att slippa.
  • Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-23 14:13:28 följande:
    Det är i mina öron ingen förklaring, bara en ursäkt för att slippa göra något man ogillar. Fungerar dåligt i relationer.
    Tja, vi är alla olika.
    Och lika barn leka bäst.

Det är helt ok att du tycker så, och det är bra att vi inte är ett par. 

Varför tycker du att din kvinna ska tvingas att göra något hon ogillar?
  • Tukt
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-23 15:16:43 följande:
    Tja, vi är alla olika.
    Och lika barn leka bäst.

Det är helt ok att du tycker så, och det är bra att vi inte är ett par. 

Varför tycker du att din kvinna ska tvingas att göra något hon ogillar?
    Tvingas är väl att ta i. Men ska jag ha en relation så ska man kunna kommunicera med varandra. Vissa saker är svårt, och då får man anstränga sig. Vissa kanske är omöjliga, men då är det för mig rimligt att man säger varför.
    I ett sådant läge kan man också hjälpas åt. Och om någon tycker något är jobbigt så försöker man vara ett stöd där.
    Men för att vända på frågan, gäller din regel bara sex, eller allt? Om att man kanske inte vill semestra på ölan, äta fisk, eller umgås med den andras vänner?
  • Anonym (Anna)
    Tukt skrev 2020-08-23 17:12:30 följande:
    Tvingas är väl att ta i. Men ska jag ha en relation så ska man kunna kommunicera med varandra. Vissa saker är svårt, och då får man anstränga sig. Vissa kanske är omöjliga, men då är det för mig rimligt att man säger varför.
    I ett sådant läge kan man också hjälpas åt. Och om någon tycker något är jobbigt så försöker man vara ett stöd där.
    Men för att vända på frågan, gäller din regel bara sex, eller allt? Om att man kanske inte vill semestra på ölan, äta fisk, eller umgås med den andras vänner?
    Det gäller mest för sex, sen finns det annat jag inte heller vill prata om. Men det är mina privasaker som inte angår honom.

Vi är väldigt självständiga båda två och gör oftast saker var för sig.
  • Tecum
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-23 15:15:40 följande:
    Nejdå, bara skönt att slippa.
    Tråkigt för relationen att ni inte kan kommunicera.

Tycker din sambo också att det är skönt att slippa sex?
Svar på tråden Hur ska jag få henne att prata?