• Steeph

Ägglossningstest

Jenzia skrev 2020-08-22 18:49:24 följande:

CB är inte helt att lita på när det kommer till att spå ägglossning. Tex kan man få positivt (glad gubbe) fyra dagar i rad. Och enligt instruktionerna ska ju ägglossning ske inom 48 timmar efter glad gubbe.... Men då stämmer ju inte den första glada given...

Alltså hade jag mer litar på lh-stickan. När teststräcket är lika starkt som kontrollsträcket har de flesta ägglossning inom 24 timmar, det är dock väldigt individuellt när just du ägglossar. Så jag hade fortsatt testa för att se så testen blir negativt också

Spana efter äggvitesekret är mitt tips annars! Då är du som mest fertil Och ta inte åt dig av vad trötta FL-hängare skriver! Jag förstår dig iaf och din oro! Kram!

Håller med här. Jag fick glad gubbe på cb digital advanced på en torsdag. Då var inte ?vanliga? test positiva. Dagen efter var dom positiva (fredag) men ägget släppte inte förrän på söndag kväll/natt. Så hade jag gått efter dom så hade missat något av mina fertila dagar. Så rekommenderar också att kolla av med vanliga stickor också. Jag har enligt vanliga stickor fullt utslag i 2,5 dag medan cb kan jag ha 3,5 dag-4. Tror dock att de kan ha att göra med känslighet också. Cb kanske är mer känsliga och därmed ger utslag när vanliga stickor inte gör.

Oavsett så önskar jag TS lycka till!
  • Steeph
    Becks92 skrev 2020-11-19 15:14:03 följande:

Hej. Förlåt om jag kapar tråden lite här. Men är det någon fler som använder clerblue advanced ägglossningstest? Jag är på min 13 dag med hög fertilitet som de står på monitorn. Aldrig haft så länge förut. Varför är det så länge?hmm

Det kan variera väldigt. Jag har fått som Max 7 dagar med hög. Men det kan vara så att östrogenet ökar lite sakta och att lh inte peakar och därmed kan inte ett ägg släppa. Så tyvärr kan det betyda en cykel utan ägglossning.
  • Steeph
    Anonym (A) skrev 2021-04-22 21:18:15 följande:

Hej!

Jag är.såå dålig på att tyda ÄL testerna. Är detta ett negativt test?

Tacksam för svar

Negativt än så länge men på G till positivt!
Svar på tråden Ägglossningstest