Inlägg från: Dennadagdettaårdennastund |Visa alla inlägg
  • Dennadagdettaårdennastund

Vore det dumt av oss att skaffa en katt?

Till er som räknar upp allt hemskt som kan hända utekatter, så är det faktiskt så att det händer oss människor också. Olyckor, sjukdomar, utsatta för våld och tom blir mördade. Vissa har taskigt lokalsinne och därmed svårt att hitta hem.

Jag tycker inte att man har rätt att bestämma över någonannans liv på det sättet, ett helt liv att bara vara inne. Det är inte hälsosamt för någon. Och ni som säger om de blir innekatter direkt vet de inget bättre, ganska elakt faktiskt. Vi vet ju vad den missar och hur bra den kan ha det ute.

Men som svar på din fråga ts så tycker jag tyvärr att ni kanske bor för nära vägen :( finns risk att katten vill över till andra sidan, tar risker mm. Ni får kanske söka er efter en försiktig katt isåfall de tar nog inga större risker. Man märker ganska tidigt vem katten är, redan som kattunge.

Jag hade en katt som nästan var blind på ett öga, grå starr. Han var väldigt försiktig och höll sig precis utanför vår bostad. Gick omkring i buskarna och njöt. Han var nöjd.

Svar på tråden Vore det dumt av oss att skaffa en katt?