• Favolosa

    Boktips om förlossning och första tiden med bebis?

    Hej! Jag vill fråga er som är föräldrar om ni har några boktips till mig som är gravid?

    Jag är i vecka 17 nu med mitt första barn och vill börja läsa på båda om förlossning och tiden där efter med lilla bebisen. Så om ni vill tipsa om bra böcker om hur man bäst tar hand om sitt lilla knyte så skulle jag vara tacksam. Finns så många böcker där ute och man vill ju läsa de bra såklart

    Jag har varken syskon eller föräldrar i livet (mina svärföräldrar bor i ett annat land och talar ett annat språk) och inte heller några nära vänner som har barn så jag har inte verkligen några personer i min närhet som jag kan få råd och tips av.

  • Svar på tråden Boktips om förlossning och första tiden med bebis?
  • Mortiscia80

    Praktika för blivande föräldrar av Cecilia Chrapkowska. Har nyligen hört talas om den, den ska vara väldigt bra.

  • HeidiHR

    ?Att föda? av Gudrun abascal. Rekommenderar även ?lyhört föräldraskap? av Malin Bergström, den har jag haft mkt glädje av. ?Praktika för blivande föräldrar? som någon ovan tipsade om, icke dömande och saklig fakta.

    Sen vill jag också tipsa om janusinfo, där kan du kolla upp mediciner och huruvida de är säkra att kombinera med amning!

Svar på tråden Boktips om förlossning och första tiden med bebis?