• Sogol

    Youtube klipp där en feminist börjar gråta för ingenting

    Någon som kan förstå denna kvinnas reaktion? En man intervjuar en kvinna om mäns och kvinnors skillnader. De börjar även diskutera sina olika ståndpunkter, men på ett lugnt och respektfullt sätt. Men sen går kvinnan iväg och börjar gråta. Sen kommer några män fram och konfronterar intervjuaren och frågar vad han sa som gjorde henne upprörd. Men det var inte alls hans mening att få henne att börja gråta.



  • Svar på tråden Youtube klipp där en feminist börjar gråta för ingenting
  • Sogol
    lövet2 skrev 2020-08-24 13:23:46 följande:

    Ja, jag förstår hennes reaktion. Jag skulle också bli förbannad.


    Ok varför då?
  • Anonym (Anonym)

    Sååå man är feminist för att man gråter....? Eller för att man är kvinna....? Eller vadå?

    Jag förstår inte vitsen med hans nedtryckande intro och inte din nedtryckande rubrik heller.

  • Sogol
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-24 15:02:14 följande:

    Sååå man är feminist för att man gråter....? Eller för att man är kvinna....? Eller vadå?

    Jag förstår inte vitsen med hans nedtryckande intro och inte din nedtryckande rubrik heller.


    Hon uttrycker samma åsikter som många feminister har. Så tycker det är ett rimligt antagande att hon är feminist.
  • Anonym (C)
    Sogol skrev 2020-08-24 16:51:02 följande:

    Hon uttrycker samma åsikter som många feminister har. Så tycker det är ett rimligt antagande att hon är feminist.


    Och vad har det med att göra att hon gråter?

    Vad är din EGENTLIGA fråga?
  • Lucius Vorenus

    Bara att kolla övriga videor som han lagt upp. Självklart var det hans intention att sätta dit henne. Jag upplever heller inte att deras konversation var så respektfull och ömsesidig som du tycker ts.

  • Sogol
    Anonym (C) skrev 2020-08-24 17:46:09 följande:
    Och vad har det med att göra att hon gråter?

    Vad är din EGENTLIGA fråga?
    Min erfarenhet av många feminister är att de blir förnärmade av att någon inte delar deras världsbild. Vilket detta klipp tyder på. Min egentliga fråga är varför hon blir ledsen. Han var ju inte elak mot henne, han framförde bara en annan åsikt.
  • Sogol
    Lucius Vorenus skrev 2020-08-24 17:55:05 följande:

    Bara att kolla övriga videor som han lagt upp. Självklart var det hans intention att sätta dit henne. Jag upplever heller inte att deras konversation var så respektfull och ömsesidig som du tycker ts.


    Men han var ju saklig och använde inga personangrepp. Dessutom så verkade hon ju innerst inne hålla med om att män generellt föds med en starkare fysik. Tål man inte att människor har en annan åsikt än man själv i saker så får man det mycket svårt i livet.
  • Anonym (C)
    Sogol skrev 2020-08-24 17:55:48 följande:

    Min erfarenhet av många feminister är att de blir förnärmade av att någon inte delar deras världsbild. Vilket detta klipp tyder på. Min egentliga fråga är varför hon blir ledsen. Han var ju inte elak mot henne, han framförde bara en annan åsikt.


    Han framförde inte bara en annan åsikt. Han gjorde allt för att nita henne.
  • Sogol
    Anonym (C) skrev 2020-08-24 17:59:58 följande:
    Han framförde inte bara en annan åsikt. Han gjorde allt för att nita henne.
    Han ifrågasatte hennes svar. Det gör även "mainstream reportrar" hela tiden när de intervjuar folk. Klarar man inte av att bli ifrågasatt så måste man ha ett väldigt skört psyke.
  • Anonym (fempiss)

    Femnazister brukar ju bli helt till sig och gråt så fort nån vågar tycka annorlunda . Sen kommer dom små soja pojkarna till undsättning och hoppas om ja skyddar henne kanske jag äntligen blir av med oskulden 

    Löjligt pk fjanteriet har gått för långt 

  • Flash Gordon
    Sogol skrev 2020-08-24 13:05:51 följande:
    Någon som kan förstå denna kvinnas reaktion? En man intervjuar en kvinna om mäns och kvinnors skillnader. De börjar även diskutera sina olika ståndpunkter, men på ett lugnt och respektfullt sätt. Men sen går kvinnan iväg och börjar gråta. Sen kommer några män fram och konfronterar intervjuaren och frågar vad han sa som gjorde henne upprörd. Men det var inte alls hans mening att få henne att börja gråta.


    " target="_blank">

    Hon har aldirg blivit ifrågasatt för sin tro. Titta bara på hennes min när han förklarar att män (i genomsnitt) är större och har mer muskler än kvinnor. Hon gapar och glor på honom som om han pratar ett helt främmande språk.

    Där någonstans börjar hon bryta ihop. Hon kan inte svara utan det blir bara "Hmm" och "Yeah ..." och så stirrar hon stumt mot honom.

    Så, hon blir utmanad och finner att det hon hävdar inte hänger ihop.

    Det tid hon måste tänka innan hon kan ge ett svar på frågan: "vad är män bättre på än kvinnor?"

    Det tar 25 sekunder för att komma på svaret: "Att försvara sig själva". (Guarding them self) och det är det ENDA som män är bättre på. Enligt henne.

    Uppenbarligen räcker detta för att hon ska bryta ihop och börja gråta.

    Klart det finns folk som är så känsliga att de bryter ihop av att någon argumenterar emot dem, men det är ju inte särskilt vanligt, antar jag. Och han är garanterat inte den enda människan som fått henne att gråta.

    Mer störande då med hennes "riddare" som ska in och konfrontera honom: "Vad har du gjort mot henne?"
  • Flash Gordon
    Sogol skrev 2020-08-24 18:06:29 följande:
    Han ifrågasatte hennes svar. Det gör även "mainstream reportrar" hela tiden när de intervjuar folk. Klarar man inte av att bli ifrågasatt så måste man ha ett väldigt skört psyke.
    Ja, nåt sådant. Skör. Hormoner. Bara en dålig dag. Nåt.

    Vilket han förstås inte vet när han intervjuar henne. Han gör inget elakt mot henne. Men hon går iväg och börjar gråta efteråt.

    Då kan man efteråt fundera på om man verkligen ska offentliggöra en skör individ - när man väl vet hur läget är.
  • Anonym (ooo)
    Sogol skrev 2020-08-24 17:55:48 följande:
    Min erfarenhet av många feminister är att de blir förnärmade av att någon inte delar deras världsbild. Vilket detta klipp tyder på. Min egentliga fråga är varför hon blir ledsen. Han var ju inte elak mot henne, han framförde bara en annan åsikt.
    Du kanske är en sådan person som inte kan urskilja maktstrukturer eller medvetna ordval för att trycka till en annan person lite så där lagom. Reportern hade en agenda här, fattar du inte det? 
  • Anonym (snöflingeri)

    Du är förvånad att en kvinna som groomats till att bli en snöflinga beter sig som en snöflinga?

Svar på tråden Youtube klipp där en feminist börjar gråta för ingenting