• HannahHorvath

    Långa skoldagar i sexan?

    Min dotter som går i sexan ska sluta halv fyra en dag i veckan. Jag tycker det känns som en väldigt lång dag, och en stort hopp jämfört med femman.

    Hur långa skoldagar har era barn i sexan?

  • Svar på tråden Långa skoldagar i sexan?
  • svartakatten98

    När jag gick i sexan minns jag att vi gick från 8,10 till 16,00 en dag i veckan, det kändes jobbigt men man klarade ju det. Utöver det hade vi flera dagar där man började kanske 8:30 och slutade 15:20.

  • Gameofthrones

    barn blir äldre, längre skoldagar. Det är bra. Barn behöver gå i skolan.

  • HannahHorvath

    Det varierar under veckan. Kort dag på fredag. Det är väl jag som inte hängt med på hur stora de är nu.. Då vet jag att det inte är ovanligt iaf.

  • Sisisisi

    Mitt barn slutar 15.30 på måndagar, 15.00 tis-Tors och 14.30 på fredagar. Tycker att det är ett bra schema för ett barn i 6:an.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • backen15

    Min son går som längst 1 dag i veckan och det är till 14.30, då han är på en annan skola och har språk, annars slutar han 14.00 en dag och 14.20 resten av veckan. Han tycker det är drygt nu i sexan, men tror att det oftast blir så i sexan innan man byter skola till högstadiet.

    Våra barn/ tonåringar är mogna för att gå vidare:) så blir nog drygt hur eller hur. Jag ser fram emot att sonen ska börja ny skola och få nya vänner, även att skolan är bra och det varit en bra klass är han redo för nya utmaningar:)

  • Mrs Moneybags

    Det där är nog individuellt, men min son som är 9 år och går i trean har ungefär samma tider som de andra här i tråden - mellan 14 och 16. 

    Det beror så mycket på hur skolan jobbar och hur lärarna och barngruppen är osv. 

  • silver33

    Köp det bara. När scheman läggs är det måååånga hänsyn som tas. Allt kan inte bli perfekt för alla.

Svar på tråden Långa skoldagar i sexan?