• Fjäril kär

Tinder. Upplevelser.

Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 19:48:16 följande:

jag har en bild där man ser att jag inte är mullig,

men där bekräftar du bara åter igen all den ytlighet som jag vill kräkas av på tinder. jag är mycket, mycket, MYCKET mer än bara ett snyggt ansikte och en slimmad kropp, men var är de som är kapabla att gräva in i min själ? haha.

Tinder ÄR ytlighet. Det är ju inte förrän man swipar varandra på grund av utseendet man kan ta reda på vad som finns på insidan. Oftast finns det ingen insida värd namnet.

Söker du hjärna får du byta forum.
  • Fjäril kär

Det man ska ha klart för sig på Tinder är att man är inget undantag. Man är en i mängden oavsett vad man tror och tycker. Och man blir behandlad därefter. Dvs blir man swipad så är man samtidigt swipad som minst 15 andra och det är djungelns lag som gäller. Den som syns mest och hörs mest får oftast napp. Men då har man kanske swipat 67 personer samma eftermiddag..

• Fjäril kär
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 09:15:51 följande:

min fantasi börjar ta slut. jag vet inte längre hur jag kan synas och höras mer än vad jag gör. jag är en ganska introvert person och jag kräver tid och tillit för att kunna öppna mig..

Då är Tinder helt fel forum för dig. Då ska du regga dig på nån vanlig dejtsida där man läser en presentation före man tittar på bilder och där du får visa insidan bättre i längre konversationer.
  • Fjäril kär

Jag träffade min nya på Facebook. På en specifik singelsida som riktar sig till just vårt intresse (motorcyklar).

Jag kan tipsa om att leta efter roliga singelgrupper på Facebook, då pratar du ju med allsköns människor utifrån ett visst utgångsläge och du kan lära känna folk på insidan först innan du ens klickar på profilbilden och lägger till som vän.

• Fjäril kär

Rent generellt apropå nätdejting så är min erfarenhet och betraktelse att så många tar detta på fullt blodigt allvar. Ungefär som att de checkar av ett allvarsamt Cv eller ska på anställningsintervju till Fonus

Herregud, spänn av och chilla.

Ha kul, garva, flirta, ta en fika, släpp en fis, var fånig, var lite knäpp, gör nåt barnsligt, kyss varandra, säg ja till dejt med Quasimodo, bjud hem nörden, tacka ja till dejten med kostym och dyra vanor likväl som med busschauffören från förorten, ligg med varandra, etc. Det ska vara njutningsfullt och roligt att dejta. Det är inte något jäkla stelt vernissage liksom. Och jo det går alldeles utmärkt bra att leta partner fast man har roligt under tiden.

• Fjäril kär
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-31 19:55:13 följande:

vad fick dig att tro att jag inte gör alla de där saker när jag väl träffar någon?

Jag skrev att det var generella iakttagelser. Sen får var och en tänka själv.

Jag är fullständigt övertygad om att många skulle sluta se så många fel på sina dejter med en mer avslappnad inställning. Och därmed skulle färre känna sig kränkta av taffliga kontaktförsök, dålig profiltext och suddiga bilder..
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.