Inlägg från: Anonym (Timmer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Timmer)

Tinder. Upplevelser.

Mina erfarenheter av Tinder:
    fått matchingar. Ingen kvinna skrev. Jag skrev till 2 st. Efter lite mejlande så tog båda bort sina matchningar.
    Jag tycker att Tinder funkar lysande.

• Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-26 23:23:52 följande:
    kravlistan är inte så extremt lång faktiskt.

om du läser noggrant de turn-offs som jag radat upp, är det lätt att sammanfatta att det räcker ganska långt med att ha sunt förnuft, värme i hjärtat, lite karisma och engagemang/viljan att lära känna mig. Resten är bara önskvärt..
    Du menar den viljan jag uppvisade när jag skrev till 2 st?
    Ingen tjej som jag matchat med har visat sånt engagemang/vilja att lära känna mig, då ingen har skrivit först till mig.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 07:52:37 följande:
    jag skriver först rätt ofta. och anstränger mig verkligen för att vara personlig.

får jag något svar? i 5% av fallen.
    Ok, Vi säger såhär då. Eftersom Familjeliv mest har kvinnor här så är 95% av männen kassa.
    Det blir väl bra?
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 08:54:42 följande:
    förresten inget av det du beskrev gäller mig, inte en enda punkt.
    Nej, men allt du skriver om hur män är, det stämmer. På alla punkter. Visst?
  • Anonym (Timmer)
    Fjäril kär skrev 2020-08-27 09:19:15 följande:
    Då är Tinder helt fel forum för dig. Då ska du regga dig på nån vanlig dejtsida där man läser en presentation före man tittar på bilder och där du får visa insidan bättre i längre konversationer.
    Ja, dom är bra. Där har många kvinnor inte ens bild, för de tycker att män är så ytliga.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Jag) skrev 2020-08-27 09:18:03 följande:
    När jag var på tinder så fick jag faktiskt mycket respons på just min profiltext. jag hade inte någon sån där jag skriver gillar att resa festa bla bla som många skriver... .även om jag gillar att resa, men vem gör inte det hehe. 

jag skrev kort, punktvis, lite mystiskt så att texten väckte en fundering, frågan, nyfikenhet. 
    det var faktiskt delvis förutom mitt utseende som lockade killarna jag matchade med, att jag stack ut från mängden och lät som en faktiskt intressant människa. 

detta är inget jag själv tyckte om min text utan vad jag fått för recensioner av folk. min mening med min text var dock att sticka ut från mängden då jag inte är en i mängden  

min text genererade även i att majoriteten av konversationsstarterna inte började med "hej, läget" utan mer ett svar på min profiltext. 
    När jag skriver till kvinnor så återknyter jag alltid till något som hon skrivit om sig själv. Jag visar alltså att jag har läst.
    När kvinnor skriver till mig så är det bara "hej" eller hej, läget?"
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-27 09:37:55 följande:
    När jag skriver till kvinnor så återknyter jag alltid till något som hon skrivit om sig själv. Jag visar alltså att jag har läst.
    När kvinnor skriver till mig så är det bara "hej" eller hej, läget?"
    Men det är långt emellan. Senast var 2 månader sen. Hon skrev "hallå"
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-27 09:45:38 följande:
    Men det är långt emellan. Senast var 2 månader sen. Hon skrev "hallå"
    Kvinnor får ju så mycket mejl från män så hon har ont om tid. Hon tänker inte lägga ner så mycket på första meddelandet. Hon anstränger sig ju redan när hon skriver "hej".
    Män däremot, som inte får så mycket mejl, har mer tid. Och kvinnor tycker att han ska anstränga sig lite, visa sitt intresse och skriva mer än "hej".
    Hon har ju faktiskt ett värde. Och han måste sticka ut bland alla män som skriver.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Timmer) skrev 2020-08-27 09:51:42 följande:
    Kvinnor får ju så mycket mejl från män så hon har ont om tid. Hon tänker inte lägga ner så mycket på första meddelandet. Hon anstränger sig ju redan när hon skriver "hej".
    Män däremot, som inte får så mycket mejl, har mer tid. Och kvinnor tycker att han ska anstränga sig lite, visa sitt intresse och skriva mer än "hej".
    Hon har ju faktiskt ett värde. Och han måste sticka ut bland alla män som skriver.
    En man har inte samma värde. Han är en i mängden. Lätt att byta ut.
  • Anonym (Timmer)
    Martina1970 skrev 2020-08-27 10:07:34 följande:

Själv tycker jag just Tinder är den sämsta och tråkigaste dejtingappen jag provat.

Hellre Badoo, Mötesplatsen, Match och även gratis Happy Panncake är bättre, tycker jag

Match är sämst.
    Hehe.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.