Inlägg från: Anonym (singelpappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singelpappa)

Tinder. Upplevelser.

Samma med kvinnor. Astråkiga presentationer, fördelaktiga bilder när kvinnan egentligen väger 10 - 20 kg mer, en massa tråkiga krav som längd, hårfrisyr osv. Skriv nåt spännande istället. 

Tinder är för puckon, vettiga människor håller sig undan. 

• Anonym (singelpappa)
    Anonym (Jag) skrev 2020-08-27 09:21:56 följande:

svar eller fråga vill jag tillägga. 

sen vill jag tillägga att det alltid kommer finnas de som bara vill ligga, på tinder och ute i världen. skillnaden med tinder är att du lättare kommer över dessa ligg-jagare. 

Det kvittar vad kvinnor skriver i sin presentation. Tinder är fyllt till bredden med killar som svajpar höger på alla tjejerna för att senare sortera bland sina matchningar.

Jag gav det drygt ett år, dejtade kanske 15st noga utvalda kvinnor och av dessa 10 var det 2 som jag träffade längre än 2 månader.

Deras presentationer var humoristiska eller handlade om något intresse som passade mig. Men egentligen inga jätteudda eller innovativa texter.

Många vill framställa sig själva som guds gåva till männen och även den mest mediokra kvinnan har ett gäng desperata män bakom sig. På så vis inbillar de sig att de kan få vem som helst.

Sen har vi kvinnorna som bara vill visa upp men egentligen inte är intresserade av att träffa nån på tinder. Uppmärksamhetstörsten släcks dock inte av alla likes.
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 09:57:54 följande:

Helt otroligt, men antalet män som finns på tinder enbart för att få bekräftelse ökar för varje dag som går.

Var på en dejt för nån vecka sedan, mitt ute i ingenstans, i en annan stad, där mannen mitt i en lång promenad säger att han svajpade på Tinder bara för att han hade tråkigt på jobbet .. Jag kände mig genast så speciell ..synd jag var långt borta hemifrån och kunde inte bara gå iväg på en gång .. Herregud.

Som sagt, håll dig undan tinder. Det är mitt råd.
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (urrk) skrev 2020-08-27 13:23:37 följande:

Spot on!!! Detta gäller även på Happy Pancake och andra dejtingsajter kan jag intyga. Helt jävla värdelöst och otroligt ointressant. Vet inte hur många jag själv fått blocka och avfärda med lika låg intelligens. Har trott att de flesta är analfabeter eller funktionsnedsatta socialt. Ingen rolig resa att behöva genomlida att gå via dejtsidor. Finns inga bra män kvar där. Allt är urvattnat och de som finns där har förmodligen dejtat hundra innan dej och har tio på gång samtidigt eller helt okapabla att få någon alls.

Jag tror många män tror att dejtingsidor är en gräddfil rakt in i tvåsamheten och ett liv fullt av avancerat sex 3 ggr om dagen.

Män som vet bättre vill inte bli en i mängden avvdessa och avregistrerar sig.

Jag har använt både HP och Tinder. Olika upplägg men samma resultat.
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 14:19:28 följande:

hur går det för dig nu då?)

Jag har haft en tid utan träffar och fokuserat på mig själv och mina barn. Även om det är kul att dejta så tar det mycket av ens lediga tid när man har barn varannan vecka. Jag är barnledig varannan helg och då ska man pricka in att träffas. Då får man i stort sett ingen egen ledig tid alls. Jag har ingen brådska, jag träffar mycket folk både i jobbet och på fritiden. Finns hon så fyker hon upp när jag minst anar det. Det får liksom ta den tid det tar.

Men inga mer knäppgökar bara för att jag känner mig ensam, den tiden är förbi.
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-27 19:09:04 följande:

jo jag blir påmind varje gång jag öppnar tinder varför jag stängde den...

jag träffar tyvärr inte så många nya människor i jobb eller genom mina intressen, så ibland blir man "uttråkad" just på den fronten och så startar den karusellen igen, för att lämna mig bitter, med dålig självkänsla och hopplös..

Ja, jag har inga råd att ge känner jag. Kvinnan jag har mina barn med var jag tillsammans medå i 19 år. Vi träffades genom bekanta. Ett scenario som känns alltmer avlägset. Vi tittar mer på mobilen än på andra människor.

Vart i livet är du? Har du barn?
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-28 09:40:53 följande:

jag har inte letat, bara övervägt.

vad ska ni göra när vi alla ger upp på er?

Att alla ger upp på det motsatta könet kommer aldrig att hända.

Däremot finns det grupper som gjort det redan. Googla MGTOW. Det finns säkert en liknande grupp för kvinnor.

Jag sympatiserar inte med dessa.

Ett liv utan kvinnor i min närhet skulle vara tämligen torftigt.
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-31 20:26:29 följande:

det gäller både män och kvinnor.

Självklart, det finns både män och kvinnor som skriver dåliga presentationer och beter konstigt på dejten.
  • Anonym (singelpappa)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-09-06 14:05:05 följande:

nähä? så det är bara ni som får spekulera om mitt liv och döma? niice.

jag ser många blivit kränkta av att jag avslöjat män vara självcentrerade, omogna, fantasilösa tråkmånsar som ställer enorma krav på kvinnor..

well-well :)

hur som helst, jag kommer inte skriva något mer här. namaste!

Tråden har liksom överlevt sig själv. Det var ett tag sen du skulle lämna tråden ;)
  • Anonym (singelpappa)

Man ska nog inte fundera så mycket. Bara låt det vara.

Svar på tråden Tinder. Upplevelser.