Inlägg från: Anonym (Timmer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Timmer)

Tinder. Upplevelser.

Kung Kisstank skrev 2020-08-28 12:09:37 följande:
    Men innebär detta att du per automatik dissar en sån som mig för jag är för lugn och trygg? Vad är det som säger att en sån som jag INTE besitter de kvaliteter du söker? För ska man vara ärlig så låter det som du söker just det som de flesta seriösa vill ha - någon som respekterar dig, och hittills verkar du ju haft bara bottennapp. Är det för att du letar i fel krets? För att du TROR att en familjefar inte kan uppfylla de krav du har? I så fall önskar jag dig lycka till för om du bara letar bland de som verkar äventyrliga så kommer du nog bara hitta just den typen du beskriver.

Testa att vidga dina vyer lite.
    Jag tackade nej till att beskriva mig själv, om jag är en bra man. För jag vet hur kvinnor brukar svara på sånt. Ska bli intressant att se vad hon svarar på ditt inlägg.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Spam) skrev 2020-08-29 07:03:33 följande:
    Hur många tror du han skickat det till?

Själv har jag inga problem med ett enkelt: Hej läget? från en kille som öppningsreplik. Det är sen vad vidare konversation flyter på och innehåller.
    Du är minoritet att tycka så.
  • Anonym (Timmer)
    nénuphar skrev 2020-08-29 07:43:13 följande:
    Va?! Det där var väl totalt intetsägande? Det var ju som att skriva Tjena! Läget? fast med fler ord och dålig stavning och konstiga emojis. I och för sig gav det ju upphov till frågor. Är han en öldrickande, tysk satanist?
    Tonårskille förmodligen. Inget fel i det dock, då många kvinnor dras till unga söta pojkar.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Spam) skrev 2020-08-29 07:47:41 följande:
    Varför detta ha sex först och sen se om man passar ihop även mentalt?

Liksom hur kul är det med perfekt sex redan första gången är väl mer spännande om sexet kan utvecklas efter hand?

Killar som säger sex först sen får vi se vad som händer går bort direkt.

Vet att jag kanske är gammalmodig men ser sex som något fint inget man har med någon bara för man är kåt.

Men håller med att verkligen slöseri med tid. Killar som är på som sjutton men sen när de inser att man inte är så lättfotad tröttnar och letar vidare.
    Finns tjejer som är så också. Sex är viktigt för många och funkar inte det, så funkar inte förhållandet. Lika bra testa och se om man är kompatibla i sängen.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-29 07:55:56 följande:
    man testar efter att man testat om personen är sjyst. hur kul är det att ligga med en främling för att sedan inse att han är en skitstövel?
    Många har haft sitt bästa sex med skitstövlar.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-29 08:30:23 följande:
    har de rapporterat det till dig?

personligen kan jag inte föreställa mig ett bra sex med någon jag inte har utvecklat respekt och tillit för som person.
    Nej, det kan du nog inte.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Virabhadrasana) skrev 2020-08-29 10:08:00 följande:
    vad finns det att säga?

jag har aldrig sagt att långt hår är min enda prioritering som jag utgår ifrån. jag bara gillar det som en feature.

jag har noll tolerans för droger och min eventuella partner ska vara psykiskt stabil.
    Finns män som vill att kvinnan han träffar också är psykiskt stabil.
  • Anonym (Timmer)

Var inne på Tinder nyss. Två av tjejerna jag svepte på hade lättklädda bilder. En av dom känner jag igen från en annan sajt. Verkar vara en seriös profil, och hon är över 40, ingen tonårstjej alltså. Det vara bara en av bilderna där hon var lättklädd. Djupt urringad klänning och hon visade det mesta av tuttarna, och benen.
    Den andra tjejen hade också bara en lättklädd bild. Hon låg i sängen, trosor och bh.

Eftersom tjejer inte klär sig sexigt för männen, utan för att de själva vill vara fina, lägger tjejer upp såna här bilder då för att visa vad fina kläder de har?

• Anonym (Timmer)
    Anonym (Dostojevskij) skrev 2020-09-09 16:55:11 följande:

Det har varit underhållande att följa den här tråden under ledning av Virabhadrasana, som en Vergilius genom Tinder-skärselden. Inte så upplyftande förstås. Jag är ändå imponerad av den sansade ton och uthållighet som du (Virabhadrasana) har visat upp genom tråden. Stort, med hänsyn till alla påhopp från höger och vänster.

All dating är förstås mer eller mindre lotteri. Men det förefaller som att vi hamnat i något slags postmodern, apokalyptisk dystopi, där människor genom dating inte visar sina bästa sidor utan sina sämsta. Där alltför många har dejtat sig till cynism och hopplöshet. Där dejting inte längre drivs av passion och nyfikenhet på en annan människa utan som ett cyniskt företag, de stora talens lag. Det gäller att bolla tillräckligt många potentiella partners samtidigt, för att kunna sålla agnarna från vetet. Men eftersom alla gör likadant, utifrån egna bevekelsegrunder, så blir resultatet mest nedslående och magert.

Jag träffade min nuvarande tjej på en dejtingapp för knappt 10 år sedan, efter en väldigt kort tid i dejtingträsket - något jag är glad för när jag läser en tråd som denna. Det förefaller att ha bivit svårare. Inte minst för att de som dejtar dejtat sönder sitt eget psyke: sin egen tilltro till den andre, sitt genuina intresse, passionen och nyfikenheten som drivkrafter.

Jag önskar alla lycka och framgång i sitt sökande. Uppenbart inte lätt i dessa tider.

Namaste.

Ja, att det går utför, det känner vi alla. Det var kul så länge det varade.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Dostojevskij) skrev 2020-09-09 20:02:27 följande:
    Ja, det är ju en hållning förstås. Go with the flow. Inte bekymra sig om var floden kommer ifrån eller vart den är på väg, utan bara göra sitt bästa för att surfa med.

Men jag är lite yrkesskadad till att alltid försöka se det större sammanhanget, djupare orsaker och vart detta för oss i framtiden.
    Många har gått bet när de försökt sia om framtiden.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (gg) skrev 2020-09-14 07:51:25 följande:
    Nu har jag inte ens testat tinder just för att jag sett det som inriktat på sex mer än relationer. Och jag kanske inte riktigt är typen som kan hantera sex utan känslor. Vilket känns mer eller mindre som ett krav idag.
    Det är många tjejer på Tinder. De flesta tjejer vill ha relationer, inte bara sex.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (gg) skrev 2020-09-14 08:41:35 följande:
    Okej, ja jag dömer säkert allt utifrån de personer jag känner som hängt där. 

Hela grejen känns dock cynisk på något sätt, jag vet inte varför. Jag har provat andra dejtingsiter, men lyckas inte känna någon form av kemi, då har jag dock inte träffat dem, eftersom jag just känner ingen kemi överhuvudtaget eller att vi har något gemensamt.

Jag har svårt att inte ta dejtande på så stort allvar kanske. Och hade föredragit att bara träffa någon i min vardag. Vilket kanske aldrig händer, då jag mest sitter hemma.
    Nätdejting är lite ytligt, och jag föredrar också att träffa någon "på riktigt", men när man inte gör det så kan man se nätdejting som ett komplement. Man vet aldrig, kan ju träffa nån man aldrig träffat annars, som kan bli nåt.
    Jag tycker det är läskigt att träffa nån via nätet, alltid så nervöst, men jag gör det gärna igen om en tjej verkar snäll, glad och intressant.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (gg) skrev 2020-09-14 09:25:18 följande:
    Ja, det är nog det där som gjort att jag inte vågat riktigt.Träffas man i verkligheten utanför ett dejtingsammanhang så är det inte lika utpräglat för att man ska bedömas som eventuell partner kanske. 
    Precis. Jag kommer själv till min rätt bättre när en tjej lärt känna mig, än när man ses kanske bara 1 gång på en dejt.
  • Anonym (Timmer)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-09-14 10:29:00 följande:
    Sluta ta dejting på så stort allvar. Man måste inte gifta sig eller ligga på första dejten. Jag har dejtat flera tjejer och inget av det har skett på första dejten.

Man umgås och vill båda ses igen så gör man det . Om du inte tar tummen ur blir det svårt att träffa någon.
    Jag har legat på första dejten, det tyckte både jag och hon var trevligt.
    Jag har aldrig gift mig på första dejten, och skulle inte vilja heller.
Svar på tråden Tinder. Upplevelser.