Tinder. Upplevelser.
Testa att vidga dina vyer lite.
Var inne på Tinder nyss. Två av tjejerna jag svepte på hade lättklädda bilder. En av dom känner jag igen från en annan sajt. Verkar vara en seriös profil, och hon är över 40, ingen tonårstjej alltså. Det vara bara en av bilderna där hon var lättklädd. Djupt urringad klänning och hon visade det mesta av tuttarna, och benen.
Den andra tjejen hade också bara en lättklädd bild. Hon låg i sängen, trosor och bh.
Eftersom tjejer inte klär sig sexigt för männen, utan för att de själva vill vara fina, lägger tjejer upp såna här bilder då för att visa vad fina kläder de har?
Det har varit underhållande att följa den här tråden under ledning av Virabhadrasana, som en Vergilius genom Tinder-skärselden. Inte så upplyftande förstås. Jag är ändå imponerad av den sansade ton och uthållighet som du (Virabhadrasana) har visat upp genom tråden. Stort, med hänsyn till alla påhopp från höger och vänster.
All dating är förstås mer eller mindre lotteri. Men det förefaller som att vi hamnat i något slags postmodern, apokalyptisk dystopi, där människor genom dating inte visar sina bästa sidor utan sina sämsta. Där alltför många har dejtat sig till cynism och hopplöshet. Där dejting inte längre drivs av passion och nyfikenhet på en annan människa utan som ett cyniskt företag, de stora talens lag. Det gäller att bolla tillräckligt många potentiella partners samtidigt, för att kunna sålla agnarna från vetet. Men eftersom alla gör likadant, utifrån egna bevekelsegrunder, så blir resultatet mest nedslående och magert.
Jag träffade min nuvarande tjej på en dejtingapp för knappt 10 år sedan, efter en väldigt kort tid i dejtingträsket - något jag är glad för när jag läser en tråd som denna. Det förefaller att ha bivit svårare. Inte minst för att de som dejtar dejtat sönder sitt eget psyke: sin egen tilltro till den andre, sitt genuina intresse, passionen och nyfikenheten som drivkrafter.
Jag önskar alla lycka och framgång i sitt sökande. Uppenbart inte lätt i dessa tider.
Namaste.