• Anonym (Vilken blöja?)

    Pampers vs libero?

    Vilka blöjor använder ni till era barn samt varför?

    Jag använder Pampers, då jag tycker det är en bra och mycket prisvärd blöja som passar bra för min son. Har testat både Pampers och libero och tycker de håller lika tätt. Enda mer positiva jag har att säga om libero är att spännena på blöjan sitter bättre, men när bebis har kläder är det ingenting som spelar roll. Så då tycker jag att man får så mycket mer för pengarna när man använder Pampers än libero då Pampers kostar ca 1kr blöja, och Libero 3kr blöja.

    Vad använder ni?

  • Svar på tråden Pampers vs libero?
  • Anonym (Vi)

    ICA eller Willys egna Minstingen har vi kört med till den äldsta och fram till ca 1 den yngsta också. Då fick vi prova Pampers nattetid för han kissade så ofta genom blöjan. Vi hade 2 blöjbarn samtidigt så vi sparade mycket pengar på att köpa de billigare.

  • Anonym (Mamma)

    Libero. Men jag håller inte med om prisskillnaden, handlar på Willys och betalar en hundring (108:- tror jag) för ett paket och Pampers är ungefär samma pris.

    Jag minns inte hur vi valde men vi testade båda när bebis var nyfödd och Libero var helt klart bättre iaf.

  • Anonym (Vilken blöja?)
    Anonym (Vi) skrev 2020-08-26 21:50:19 följande:

    ICA eller Willys egna Minstingen har vi kört med till den äldsta och fram till ca 1 den yngsta också. Då fick vi prova Pampers nattetid för han kissade så ofta genom blöjan. Vi hade 2 blöjbarn samtidigt så vi sparade mycket pengar på att köpa de billigare.


    Minstingen har jag funderat på att testa har hört mycket bra om dem. Finns det våt-indikator på de blöjorna? Eller är det bara Pampers och libero som har det?
  • Anonym (Vilken blöja?)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-08-26 21:58:22 följande:

    Libero. Men jag håller inte med om prisskillnaden, handlar på Willys och betalar en hundring (108:- tror jag) för ett paket och Pampers är ungefär samma pris.

    Jag minns inte hur vi valde men vi testade båda när bebis var nyfödd och Libero var helt klart bättre iaf.


    Pampers kostar 85kr för 68 blöjor, libero ca 150kr för 50 blöjor om man tittar på samma storlek på blöjor alltså. Det är mer blöjor i ett paket med Pampers för en billigare peng än libero.

    Jag håller med om att libero är en bra blöja!
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Vilken blöja?) skrev 2020-08-26 21:59:42 följande:
    Minstingen har jag funderat på att testa har hört mycket bra om dem. Finns det våt-indikator på de blöjorna? Eller är det bara Pampers och libero som har det?
    Aldrig tänkt på. Vi byter blöjor när det behövs. De har som sagt funkat bra till båda utom den lilla som är så smal att de blöjorna inte hållit tätt under en hel natt. Pampers har ju mer resår liksom. Den äldre hade storlek 6 före 1 och den lille som är 2 har nyss bytt till 5 och de är aningens för stora ändå.
  • Anonym (blubb)

    Jag tyckte att Liberos Up&Go var bäst. Tror Libero var dyrast då men tyckte det var praktiskt att slippa knyta.

  • Gurkan25

    Köper alltid libero touch up and go. Har tre blöjbarn.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Anonym (K)

    Vi har använt libero till alla barnen. De sitter bäst på våra barn och dessutom tycker jag att pampers blir svampiga och lite fuktiga på utsidan när det är kiss i blöjan och så luktar de parfym. Prisskillnaden du beskriver känner jag inte igen. Kollade lite snabbt på Icas hemsida nu och jämförde libero up&go 5 med pampers pants 5 och libero var bara 4 öre dyrare än pampers (2,88 kr/ blöja jämfört med 2,84 kr/blöja). På den ica jag handlar får man även köpa två paket libero comfort eller up&go för 190 kr, dvs 2,38 kr/blöja om man köper up&go 5. Utöver den rabatten är jag även med i liberoklubben som ofta skickar ut rabattkuponger (köp 2 paket och få 50 kr rabatt) och för poängen jag samlar väljer jag ytterligare rabattkuponger på 50 kr. Så en bra handling får jag två paket libero up&go 5 för 90 kr, dvs 1,13 kr/blöja. Då blir det väldigt mycket billigare än om jag skulle köpa pampers! Det är faktiskt väldigt sällan jag betalar fullpris för libero. Antingen köper jag till ett lägre pris i butik eller så har jag minst en rabattkupong.

  • Anonym (Pampers)

    Har testat Libero, både "vanliga" och touch, Pampers, vanliga och premium samt Lupilus (Lidl). Gillar Pampers allra bäst för att det är dom som har fungerat bäst på sonen, köper oftast premium då dom känns mjukare och rymligare än den vanliga. Liberos läckte tyvärr ganska ofta. Lupilus var helt okej.

  • Anonym (Vilken blöja?)
    Anonym (K) skrev 2020-08-26 22:53:37 följande:

    Vi har använt libero till alla barnen. De sitter bäst på våra barn och dessutom tycker jag att pampers blir svampiga och lite fuktiga på utsidan när det är kiss i blöjan och så luktar de parfym. Prisskillnaden du beskriver känner jag inte igen. Kollade lite snabbt på Icas hemsida nu och jämförde libero up&go 5 med pampers pants 5 och libero var bara 4 öre dyrare än pampers (2,88 kr/ blöja jämfört med 2,84 kr/blöja). På den ica jag handlar får man även köpa två paket libero comfort eller up&go för 190 kr, dvs 2,38 kr/blöja om man köper up&go 5. Utöver den rabatten är jag även med i liberoklubben som ofta skickar ut rabattkuponger (köp 2 paket och få 50 kr rabatt) och för poängen jag samlar väljer jag ytterligare rabattkuponger på 50 kr. Så en bra handling får jag två paket libero up&go 5 för 90 kr, dvs 1,13 kr/blöja. Då blir det väldigt mycket billigare än om jag skulle köpa pampers! Det är faktiskt väldigt sällan jag betalar fullpris för libero. Antingen köper jag till ett lägre pris i butik eller så har jag minst en rabattkupong.


    Hmm det är nog lite olika var man köper, men min son har Pampers storlek 2 där får jag 68 blöjor för 85kr, skulle han använda libero skulle han behöva ha storlek 3 då de är lite mindre i storleken, när jag sökte upp dem så står det att ett paket med 50 blöjor kostar 150-160kr, på Willys såg jag att de kostade 117kr (men det för 50 blöjor då). Så det är nog lite olika beroende på var man köper! Samt kanske vilken storlek man tittar efter. Men jag tycker ändå det är stor prisskillnad med tanke på vad mycket blöjor man köper och att man får fler blöjor för en billigare peng med Pampers, men håller med om att de kan lukta lite parfym när sonen kissat. Men det är ingenting jag märkt varit dåligt för hans hud, då han ej är röd och blöjorna håller tätt, så tycker jag de är värd sitt pris när man får mycket blöja för pengarna. Men det där är så olika, men liberos rabattkuponger är bra de har jag också brukat använda!
Svar på tråden Pampers vs libero?