Anonym (Vilken blöja?) skrev 2020-08-27 01:40:30 följande:
Hmm det är nog lite olika var man köper, men min son har Pampers storlek 2 där får jag 68 blöjor för 85kr, skulle han använda libero skulle han behöva ha storlek 3 då de är lite mindre i storleken, när jag sökte upp dem så står det att ett paket med 50 blöjor kostar 150-160kr, på Willys såg jag att de kostade 117kr (men det för 50 blöjor då). Så det är nog lite olika beroende på var man köper! Samt kanske vilken storlek man tittar efter. Men jag tycker ändå det är stor prisskillnad med tanke på vad mycket blöjor man köper och att man får fler blöjor för en billigare peng med Pampers, men håller med om att de kan lukta lite parfym när sonen kissat. Men det är ingenting jag märkt varit dåligt för hans hud, då han ej är röd och blöjorna håller tätt, så tycker jag de är värd sitt pris när man får mycket blöja för pengarna. Men det där är så olika, men liberos rabattkuponger är bra de har jag också brukat använda!
Alltså är ni nöjda med pampers, både kvaliteten och priset, är det ju jättebra. Däremot är min erfarenhet efter 7,5 år med blöjbarn att böljor från de flesta märken går att hitta till bra priser om man letar runt lite och jämför olika butiker (plus använder kuponger såklart). Eftersom libero har funkat bäst på våra barn skulle jag aldrig handla blöjor i den butiken du ger exempel på utan hade hittat någon annan där libero var billigare.
Den prisskillnaden du beskriver tror jag beror på att du jämför med den dyraste varianten av libero. Libero 3 finns i tre olika varianter: newborn, comfort och touch där touch är mycket dyrare. På icas hemsida kostar de 125 kr för 50 blöjor (2,50 kr/blöja) medan comfort kostar 115 kr för 60 blöjor (1,92 kr/blöja) och newborn kostar 115 kr för 68 blöjor (1,69 kr/blöja). Där kostar pampers storlek 2 82,90 kr för 68 blöjor (1,22 kr/blöja) så de är helt klart billigare men prisskillnaden blir ju väldigt olika beroende på vilken variant av libero du jämför med. Däremot verkar den butiken du handlar på vara väldigt dyr när det kommer till just libero eftersom det skiljer 25-35 kr för samma blöjor jämfört med icas hemsida. Men som sagt, är ni nöjda med pampers spelar ju inte priset på libero någon större roll. Ville bara visa att prisskillnaden inte behöver vara så stor om man bara tar sig lite tid och jämför olika butiker. :)