• Anonym (Vilken blöja?)

Pampers vs libero?

Vilka blöjor använder ni till era barn samt varför?

Jag använder Pampers, då jag tycker det är en bra och mycket prisvärd blöja som passar bra för min son. Har testat både Pampers och libero och tycker de håller lika tätt. Enda mer positiva jag har att säga om libero är att spännena på blöjan sitter bättre, men när bebis har kläder är det ingenting som spelar roll. Så då tycker jag att man får så mycket mer för pengarna när man använder Pampers än libero då Pampers kostar ca 1kr blöja, och Libero 3kr blöja.

Vad använder ni?

• Svar på tråden Pampers vs libero?
  • Anonym (K)
    Anonym (Vilken blöja?) skrev 2020-08-27 01:40:30 följande:

Hmm det är nog lite olika var man köper, men min son har Pampers storlek 2 där får jag 68 blöjor för 85kr, skulle han använda libero skulle han behöva ha storlek 3 då de är lite mindre i storleken, när jag sökte upp dem så står det att ett paket med 50 blöjor kostar 150-160kr, på Willys såg jag att de kostade 117kr (men det för 50 blöjor då). Så det är nog lite olika beroende på var man köper! Samt kanske vilken storlek man tittar efter. Men jag tycker ändå det är stor prisskillnad med tanke på vad mycket blöjor man köper och att man får fler blöjor för en billigare peng med Pampers, men håller med om att de kan lukta lite parfym när sonen kissat. Men det är ingenting jag märkt varit dåligt för hans hud, då han ej är röd och blöjorna håller tätt, så tycker jag de är värd sitt pris när man får mycket blöja för pengarna. Men det där är så olika, men liberos rabattkuponger är bra de har jag också brukat använda!

Alltså är ni nöjda med pampers, både kvaliteten och priset, är det ju jättebra. Däremot är min erfarenhet efter 7,5 år med blöjbarn att böljor från de flesta märken går att hitta till bra priser om man letar runt lite och jämför olika butiker (plus använder kuponger såklart). Eftersom libero har funkat bäst på våra barn skulle jag aldrig handla blöjor i den butiken du ger exempel på utan hade hittat någon annan där libero var billigare.

Den prisskillnaden du beskriver tror jag beror på att du jämför med den dyraste varianten av libero. Libero 3 finns i tre olika varianter: newborn, comfort och touch där touch är mycket dyrare. På icas hemsida kostar de 125 kr för 50 blöjor (2,50 kr/blöja) medan comfort kostar 115 kr för 60 blöjor (1,92 kr/blöja) och newborn kostar 115 kr för 68 blöjor (1,69 kr/blöja). Där kostar pampers storlek 2 82,90 kr för 68 blöjor (1,22 kr/blöja) så de är helt klart billigare men prisskillnaden blir ju väldigt olika beroende på vilken variant av libero du jämför med. Däremot verkar den butiken du handlar på vara väldigt dyr när det kommer till just libero eftersom det skiljer 25-35 kr för samma blöjor jämfört med icas hemsida. Men som sagt, är ni nöjda med pampers spelar ju inte priset på libero någon större roll. Ville bara visa att prisskillnaden inte behöver vara så stor om man bara tar sig lite tid och jämför olika butiker. :)
  • Anonym (S)

Har haft libero till alla mina barn. Med första barnet så testade jag lite olika blöjmärken och när jag hade pampers så tyckte jag att blöjorna luktade väldigt illa jämförbart med en kissblöja från libero.
    Sedan var det enkelt i min värld att bara ha en sort.
    Här har det inte varit sådan prisskillnad som du beskriver.

Med första barnet så kostade ett paket pampers ca 20 kr mer än ett paket libero. Nu är det väl mer lika men märket och egenskaperna satte sig så vi stannade kvar med libero till de senare barnet.

• Anonym (myself)

Jag kan tänka mig att det har förändrats en del sen 8 år tillbaka då vår dotter hade blöjor, men då valde vi Pampers - de passade henne bäst helt enkelt. Libero (då) kändes mer pappriga, styva, medans Pampers var mer följsamma och mjuka. Jag har dock aldrig reagerat på prisskillnaden - trodde faktiskt att Pampers var t o m dyrare

• Anonym (G)

Det brukar ju vara olika till pojkar eller flickor, samt smal/tjock vilket märke sort passar bäst. Sen finns det fler märken än Pampers och Libero. Förr var dom bäst, men många butikers egna märken duger alldeles utmärkt, våga prova!

Annars har jag tyckt mycket om vanliga Libero Comfort.

• Anonym (Vilken blöja?)
    Anonym (K) skrev 2020-08-27 06:53:33 följande:

Alltså är ni nöjda med pampers, både kvaliteten och priset, är det ju jättebra. Däremot är min erfarenhet efter 7,5 år med blöjbarn att böljor från de flesta märken går att hitta till bra priser om man letar runt lite och jämför olika butiker (plus använder kuponger såklart). Eftersom libero har funkat bäst på våra barn skulle jag aldrig handla blöjor i den butiken du ger exempel på utan hade hittat någon annan där libero var billigare.

Den prisskillnaden du beskriver tror jag beror på att du jämför med den dyraste varianten av libero. Libero 3 finns i tre olika varianter: newborn, comfort och touch där touch är mycket dyrare. På icas hemsida kostar de 125 kr för 50 blöjor (2,50 kr/blöja) medan comfort kostar 115 kr för 60 blöjor (1,92 kr/blöja) och newborn kostar 115 kr för 68 blöjor (1,69 kr/blöja). Där kostar pampers storlek 2 82,90 kr för 68 blöjor (1,22 kr/blöja) så de är helt klart billigare men prisskillnaden blir ju väldigt olika beroende på vilken variant av libero du jämför med. Däremot verkar den butiken du handlar på vara väldigt dyr när det kommer till just libero eftersom det skiljer 25-35 kr för samma blöjor jämfört med icas hemsida. Men som sagt, är ni nöjda med pampers spelar ju inte priset på libero någon större roll. Ville bara visa att prisskillnaden inte behöver vara så stor om man bara tar sig lite tid och jämför olika butiker. :)

Ja det stämmer! Hade tittat på libero touch, det är de och libero newborn som vi använt till sonen. Men det stämmer det går att hitta bättre priser märker att det skiljer mycket från butik till butik, på Willys kostar touch tex 117kr vilket ju är mycket mer värt än 150kr, men fortfarande stor prisskillnad till Pampers tycker jag där jag får fler blöjor men det handlar ju som sagt också vad man tycker passar till sitt barn. Touch tycker jag är väldigt bra, men inte så bra att jag hellre hade valt den istället för Pampers med tanke på priset, då pampers funkar utmärkt för oss!
  • syntharen

Jag använder Libero Comfort till yngsta (men även till dom andra två när dom hade blöja, dock hade vi Willys egna till äldsta som vi tyckte var bra då för 6-8 år sedan), Pampers har ofta läckt när vi använt dom och så luktar dom väldigt mkt, vet inte om dom gör det fortfarande. Just nu använder vi bara Libero för att jag vet att dom sitter bra, inte läcker och orkar inte hålla på att jämföra priser och köpa dom som är billigast och så är dom ändå bara skit Jag hoppas yngsta blir blöjfri på jullovet så då slipper vi blöjor för all framtid, förhoppningsvis.

• syntharen

Ja och så är jag med i Libero-klubben och får ofta rabattkuponger och byter oftast in poängen till en 50 kr rabattkupong (förutom när dom har nån kampanj där man kan byta in sina poäng till en snygg handduk eller så).

• Anonym (H)

Pampers stinker så parfymerat att jag vill spy. Klarar inte av att använda dem. Sen så köper jag liberos comfort storlek 5 för 98 kr paketet och då utan rabattkuponger. Tycker inte libero är jätte mycket dyrare.

• Anonym (...)

Använde libero up&go. Testade Pampers en gång men parfymen gav direkt röda utslag så vi lät bli dem.

• Anonym (Mamma till 5)

Använder libero touch kostar 125kr här på lokala ica men de har blöjstege så handlar man för 500kr kostar dem 50kr och 1000kr kostar de 9kr. Annars köper vi drm på Ica maxi där kostar de 89kr.

Har provat pampers men barnen har fått typ köttsår i rumpan av dem. Läst att det inte ska vara helt ovanligt för att de innehåller lotion. Vet sock inte om det är sant.

• Blåbil

Vi hade tygblöjor till vår dotter, som är sex år nu. Behövde vi engångsblöjor köpte vi oftast Libero, men brydde oss inte så mycket om märke. Vår dotter fick utslag av Pampers så de använde vi inte. Helt klart de sämsta blöjorna tycker jag, eftersom dottern inte tålde dem. De kändes så parfymerade, även om de kanske inte var värre än andra.

Svar på tråden Pampers vs libero?