• pandarinen

    extra vadderad eller ej

    Står och väljer mellan två bilbarnstolar. Den enda skillnaden är att den ena komfortmodellen är extra vadderad och därmed något dyrare.

    Men hur är det med extra vaddering? Min son blir så svettig å varm på ryggen idag i babyskyddet. Om man då ha extra vaddering borde det inte då bli både mindre utrymme och varmare för barnet? Är det bättre då att köpa till en temperaturreglerad komfort dyna?

  • Svar på tråden extra vadderad eller ej
  • Sisisisi

    Jag skulle välja utan extra vaddering och använda en komfortdyna vid behov. Det har inte behövts till något av mina barn och de har inte heller haft extra vadderade stolar.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • pandarinen

    Tack. Det är lite så jag funderar över att göra. Står och väljer mellan naxi cosi mobi xp eller naxi cosi comfort. Enda skillnad vad jag förstått är extra vaddering....

    Men känns som den kan bli mindre space å varmare också. Någon som har dessa modeller?

  • MeandHim

    Onödigt att lägga pengar på extra vaddering om ni inte gör långa bilresor ofta? Oftast är de dyrare pga lyxigare tyg så det har inget med säkerheten att göra.

    /en som jobbat med bilstolar

  • LaFontaine

    Vi har också ett varmt barn och valde bort extravaddering av den anledningen. Till vår stol finns också ett tunt sommaröverdrag som gör det lite svalare.

  • pandarinen
    LaFontaine skrev 2020-08-27 18:01:21 följande:

    Vi har också ett varmt barn och valde bort extravaddering av den anledningen. Till vår stol finns också ett tunt sommaröverdrag som gör det lite svalare.


    Vad har ni för stol?
Svar på tråden extra vadderad eller ej