• Febreg

    Flytta till en ny stad

    Jag bor i Stockholm men känner mig "mätt" på stan och vill gärna flytta härifrån inom ett år. Jag är uppvuxen i Småland och har även min familj där, men jag är mer inställd på att flytta till Skåne och funderar på Helsingborg då jag tycker det är en trevlig stad.


    Kommer börja söka jobb där nere, men jag undrar hur man lägger upp en eventuell flytt i sitt personliga brev? Känns lite komplicerat att ta sig till en helt ny stad, om man tänker på arbete osv. Hoppas ni förstår vad jag menar.

    Tar även tacksamt emot andra tips om Helsingborg, t ex bra områden att bo i osv. 


     

  • Svar på tråden Flytta till en ny stad
  • Aliona

    Jag skulle nog inte ha tagit upp det alls i personliga brevet utan pratat om det på intervjun, om de ställer frågor. Men det beror säkert också på vad för slags jobb du söker.

    Annars kan du börja ungefär som du gör här, typ "efter X år i Stockholm längtar jag efter att flytta söderut, närmare bestämt till Helsingborg som ju är en så fin och trevlig stad. Jag har sett mig om efter möjlighet och tjänsten på XX företag verka vara chansen som jag har gått och väntat på". Och så styr snabbt över det till att prata om jobbet och varför du är rätt person för det, så att det inte verkar som att du är intresserad bara för att det är i Helsingborg.

    Lycka till!

  • Febreg
    Aliona skrev 2020-08-27 21:24:50 följande:

    Jag skulle nog inte ha tagit upp det alls i personliga brevet utan pratat om det på intervjun, om de ställer frågor. Men det beror säkert också på vad för slags jobb du söker.

    Annars kan du börja ungefär som du gör här, typ "efter X år i Stockholm längtar jag efter att flytta söderut, närmare bestämt till Helsingborg som ju är en så fin och trevlig stad. Jag har sett mig om efter möjlighet och tjänsten på XX företag verka vara chansen som jag har gått och väntat på". Och så styr snabbt över det till att prata om jobbet och varför du är rätt person för det, så att det inte verkar som att du är intresserad bara för att det är i Helsingborg.

    Lycka till!


    Tack snälla för ditt tips! Jag uppskattar det verkligen :)
Svar på tråden Flytta till en ny stad