KÄRLEKSPROBLEM HJÄLP
Hej familjeliv!
Det är inte ofta jag skriver här men nu behöver jag verkligen någons kloka råd! Jag är 19 år gammal och jobbar på ett jobb där jag lärt känna en kille som jag till en början fattat intresse för, men nu är helt tokkär i! Jag tänker på honom hela tiden och ser inte ens fram emot helgerna då jag vet att vi inte kommer att ses. Vi båda har väldigt kul tillsammans och så som jag uppfattar det så är det ändå lite av en flörtig stämning mellan oss t.ex. vi småretas med varandra, skrattar, kollar på varandra mm. Men problemet är att han är på G med en tjej som jobbade på vårt jobb tidigare. Jag hann träffa henne innan hon slutade och hon var mycket vacker och trevlig! Igår när vårt jobb var på en AW kom denna tjej till baren trots att hon inte jobbar kvar och jag såg verkligen hur glada de blev när de såg varandra. Jag vet även att de varit på ett antal dejter nu under sommaren. Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag verkligen att de passar, för denna tjej han gillar är helt fantastisk! Det jobbiga är bara hur jag ska hantera mina känslor då jag är så pass kär i denna kille, samt att jag får någon typ av avundsjuka till denna tjej då jag verkligen tycker att hon är så mycket bättre än mig på alla sätt. Hjälp! Vad ska jag göra? De är hitills bara på G så har jag fortfarande en chans? Eller borde jag ge upp detta.. vi ska ändå jobba tillsammans i ett år till så jag får kanske bara ha lite is i magen och ta det lite som det kommer? Borde jag säga något till denna kille? Som jag nämnde tidigare så har vi ändå en väldigt fin relation, problemet är bara att han helt enkelt är på G med den här andra tjejen.
Tacksam för svar!