• KimGbg

    Dask

    Jag har en 4 årig busig dotter som är väldigt trotsig just nu. Jag var med henne i affären häromdan och hon ville ha godis, jag sa till henne lugnt att hon inte fick och att hon får vänta tills lördag. Hon blev arg och tjatade och jag var bestämd och sa nej. Hon fortsatte genom att börja bita på min arm jag sa till på skarpen att hon skulle lägga av , andra gången tog jag tag i hennes arm satte mig på huk och sa ännu mer bestämt att sluta bita mig. Men hon fortsatte så tredje gången rann de över på mig så jag gav henne en dask på rumpan. Den kändes förmodligen men inte så hon började gråta iallafall. Hon slutade att bita mig.

    Jag skäms så in i bomben att jag gav henne en dask på rumpan och jag känner mig som världens sämsta pappa. Jag har verkligen misslyckat med allt som jag stod för och nu har jag gjort de som jag verkligen är emot.

    Har någon annan av er föräldrar gett era barn dask k rumpan, hur kändes de för er?

  • Svar på tråden Dask
  • KimGbg
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-29 19:44:08 följande:

    Ja det har jag, men mina barn är vuxna idag och jag är oerhört tacksam att de inte tagit skada eller känner alltför mycket agg mot mig. Vi har pratat ut om det men inget snack om det är jag som gjort fel.


    Vilket kön och hur gamla var dina barn när du daskade dom?
  • KimGbg
    Anonym (Obehagligt) skrev 2020-08-30 00:46:14 följande:

    "Dask på rumpan." "Vilket kön på barnet?"

    Nä, svara inte på denna TS!


    Jag kanske uttryckte mig kit klumpigt, men du tolkade fel.

    Så sluta behandla mig som om jag vore en snuskhummer
  • KimGbg
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-29 20:47:52 följande:

    Spelar det någon roll?


    Absolut inte! Men är bara nyfiken om du à barn var lika små som min dotter när du daskade dom. Sen med könet spelar ju ingen roll alls är bara rädda att flickor är känsligare än pojkar
  • KimGbg
    Anonym (Känns fel) skrev 2020-08-30 08:38:11 följande:

    Underliga frågor TS ställer i tråden;

    Va fan har kön (och ålder i viss mån) att göra med om man reagerar på sitt lilla barns trotsighet?!

    Känns skumt... Skulle inte utveckla mer i denna tråd.


    Men sluta för fan! Du tolkar de fel och dömer mig till en

    snuskhummer
  • KimGbg
    Anonym (Blä) skrev 2020-08-30 08:52:14 följande:

    Sluta uttryck dig som en pedofil så ordnar det sig ska du se.


    Jag är fan ingen snuskig pedofil. Jag uttryckte mig fel och du väljer att tolka det på detta sätt. Men jag är inget äckel
  • KimGbg
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-30 09:54:20 följande:

    Varför skulle flickor vara känsligare i detta avseende menar du?


    De spelar ingen roll vad jag än säger så vill du tolka de fel och konfrontera det.

    Men jag menar egentligen överlag och därför är jag rädd att de sätter sig hårdare om man daskade till en flicka istället för en pojke. Sen spelar de naturligtvis ingen roll. Jag tappade taget och gjorde fel. Jag skäms att jag daskade till min dotter och har svårt att sätta gränser efter detta. Hon är väldigt busig samt trotsig men vågar verkligen inte säga till henne nu när hon gör fel.
  • KimGbg
    Anonym (Känns fel) skrev 2020-08-30 09:14:05 följande:

    Jag vet inte om du är snuskhummer eller inte. Jag bara reagerar på vad/hur du uttrycker dig och baserat på det la jag in en kommentar. Vad jag ser nu så verkar det inte bara vara jag som reagerat på hur du uttrycker dig.

    Du kan inte bli arg på mig/oss för hur Du uttrycker dig.


    Nej du vet inte de så sluta behandla mig som om jag vore en snuskhummer. För de är jag verkligen inte. Jag har sagt flera ggr att jag uttryckte mig fel och att jag förstår att man kunde misstolka. Men de vill ingen läsa utan bara dömer mig som om jag vore en snuskhummer.
  • KimGbg
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-30 09:16:12 följande:

    Äh, en dask i rumpan är inget att korsfästa sig själv för. Inför nästa gång behöver du ha en handlingsplan däremot, en unge som biter får för det första gå ut ur affären omgående, sedan blir det ingen skärmtid den kvällen och ingen efterrätt (om man brukar ha det).


    Jo, men jag känner mig som en värdelös pappa. Men tålamodet tog slut hon hade skott så hela veckan fram tills jag tappade det. Dask i rumpan räknar ju folk som misshandel.
  • KimGbg
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-30 13:37:14 följande:

    Det enda jag kan säga är att det jag gjorde var betydligt värre och mer omfattande.


    Har du inte fått dåligt samvete och känt dig som en dålig mamma för vad du gjorde?

    Får man fråga vad barnen hade gjort när du tappade kontrollen?
  • KimGbg
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-30 15:00:34 följande:

    En gång är ingen gång, två gånger blir lätt en vana.

    Ts, släpp det. Det är inte hela världen. OCh jag tror som du att pojkar "tål" bättre en flickor som har en tendens att gnälla och pipa för minsta lilla.

    (Är glad att jag bara har pojkar kan jag lova.)


    Tack, för ditt stöd! Jag vet att jag inte kommer göra så igen.

    Visst kanske flickor kan vara mer pipiga men jag älskar henne exakt lika mycket som min son. Jag skulle aldrig vilja välja bort eller önska att hon hade blivit en pojk för de. Utan jag har turen och fått en av varje och de är underbart. Min pojk kan faktiskt vara lite knöligare ibland också. Trotsålder är väl sådan.

    Men som sagt älskar både min dotter o son lika mycket
  • KimGbg
    Anonym (Ann) skrev 2020-08-30 15:57:25 följande:

    Jag var ensam mamma och uppfostrade barnen själv. Ibland rann det bara över. Det blev en enkel lösning.

    Jo jag hade grava samvetskval, hade lovat mig själv att inte bli som mina föräldrar.


    Jag förstår att de rann över men du kan inte heller skylla på att du var ensamstående. Finns andra ensamstående som aldrig har daskat sina barn.
  • KimGbg
    Drottningen1970 skrev 2020-08-30 16:07:06 följande:

    Folk? Räknar inte du det som misshandel då? Att slå någon? Som dessutom är jätteliten?


    Vanligtvis gör jag det, men som Noll skriver. En gång är ingen gång 2 ggr får man ta sina konsekvenser
  • KimGbg
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-30 18:44:54 följande:

    Ptja, det finns ju gott om folk som sitter i stenhus och är så himla perfekta, precis som om de själva gör exakt allt rätt med sina barn. Nej, ta det här som en lärdom och försök även hitta sätt att hantera de där jobbiga känslorna, för det kommer att hända igen, det kan du vara säker på. T ex ta flera djupa andetag där du stänger ute omvärlden och bara fokuserar på andningen, det kan ge dig utrymmet att inte agera på instinkt utan istället greppa tag i någon av dina förtänkta planer i olika situationer. Allt funkar inte direkt men till slut blir det bättre.


    Tack, för tips mm!

    Jag vet att jag har gått över gränsen och jag erkänner de.

    Men tyvärr så är de nog många som har åsikter av mitt handlade så har dom själva daskat sina barn på rumpan.
  • KimGbg
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-30 19:31:51 följande:

    Det är bra att du är nöjd.

    Jag är glad att jag bara har pojkar. Väldigt glad.

    Det där med "en av varje" ger jag inget för. Det känns mest som något man säger för sin egen skull.


    Eh? För mig har inte könen haft någon betydelse egentligen alls hade älskat om jag bara hade fått pojkar eller bara flickor lika mycket. Nu fick jag en av varje och jag tycker de är jättekul för man får se skillnader på ett annat sätt.

    Du verkar ha väldigt emot flickor. Känns som du skulle ha stött bort ditt varn om du fick en dotter. Inget kön är mer värt en den andra.

    Jag kommer oroa mig på olika sätt när dom blir större tex min son att han inte hamnar i fel ?gäng? eller annat skit. Och kommer oroa mig för min dottern oron om att bli sexuellt utnyttjad/ våldtagen mm.
  • KimGbg
    Anonym (Singelmamma) skrev 2020-08-30 20:20:52 följande:

    VIsst kan barn var jobbiga och gå en på nerverna, speciellt om man själv är helt slut. Jag är ensamstående och har varit extremt trött pga hypotyreos. MEN, att daska till sitt barn, never. Fattar inte hur man kan få den impulsen. Var kommer den ifrån?


    Du behöver inte trycka ner mig ännu mer. Jag har gjort fel och ångrar det verkligen. Just för stunden blev de som det blev. De viktigaste är att dottern inte verkar har tagit skada och att jag vet att jag aldrig kommer göra så igen. För den ångesten man har kan ingen ana.

    Du ska visa att du är ensamstående och att du aldrig gör fel som förälder?
  • KimGbg
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-31 05:03:17 följande:
    Jo, jag är nog lite anti mot flickor. Trots att jag är kvinna själv.
    Men vad gör det?

    Ska inte ha fler barn iallafall.
    vilken jävla tur att du inte fick en dotter. Stackars barn att få känna sig oälskad
  • KimGbg
    Emala skrev 2020-08-31 23:38:39 följande:

    Men snälla du! Hon hade med allra största sannolikhet älskat sin dotter, om hon väl fått någon.

    Stackars barn säger du. Du är väl inte heller rätt person att anklaga andra, det var du som slog din dotter...


    Så som hon pratar om flickor är inte konstigt att man undrar. Du är inte perfekt så sluta snacka skit
  • KimGbg
    Xenia skrev 2020-09-04 21:33:22 följande:

    Vi löste problemet så att en var hemma med  barnet medan den andra handlade. Inget skrikande barn i affären.

    "Världens sämsta förälder" är man om man struntar i sitt barn, eller ständigt hånar och kritiserar sitt barn eller regelbundet misshandlar det. En enstaka dask i rumpan överlever ett barn utan att bli traumatiserad för livet.


    Tack
Svar på tråden Dask