• Anonym (Canna­bis)
    Mon 31 Aug 2020 17:54
    7005 visningar
    32 svar
    32
    7005

    Hur länge syns cannabis i urinen

    Hej! Hur länge syns cannabis/hasch i ett urinprov om man rökt nästintill varje dag i över 10års tid? Kan man påskynda på något sätt för att de ska försvinna och inte synas i ett urinprov?

  • Svar på tråden Hur länge syns cannabis i urinen
  • Mon 31 Aug 2020 17:56
    #1

    Det lagras i fettvävnaderna och kommer därför synas i flera veckor, särskilt om man rökt så mycket.

  • Mon 31 Aug 2020 18:14
    #2
    Anonym (Cannabis) skrev 2020-08-31 17:54:20 följande:

    Hej! Hur länge syns cannabis/hasch i ett urinprov om man rökt nästintill varje dag i över 10års tid? Kan man påskynda på något sätt för att de ska försvinna och inte synas i ett urinprov?


    Beror på hur länge och hur mycket du har rökt. Flashback kan säkert hjälpa dig med att räkna ut hur länge det kan sitta kvar hos dig.
  • Anonym (Canna­bis) Trådstartaren
    Mon 31 Aug 2020 18:29
    #3
    Stabben1989 skrev 2020-08-31 17:56:18 följande:

    Det lagras i fettvävnaderna och kommer därför synas i flera veckor, särskilt om man rökt så mycket.


    Okej, kan det gå snabbare om man t.ex tränar och går ner i vikt? Jag trodde de kunde synas i typ 6mån-1år om inte mer
  • Anonym (.)
    Mon 31 Aug 2020 18:40
    #4
    Anonym (Cannabis) skrev 2020-08-31 18:29:27 följande:

    Okej, kan det gå snabbare om man t.ex tränar och går ner i vikt? Jag trodde de kunde synas i typ 6mån-1år om inte mer


    Ja, ja, 6 månader ungefär om du inte tränar.
  • Anonym (ppp)
    Mon 31 Aug 2020 18:50
    #5
    Anonym (Cannabis) skrev 2020-08-31 17:54:20 följande:

    Hej! Hur länge syns cannabis/hasch i ett urinprov om man rökt nästintill varje dag i över 10års tid? Kan man påskynda på något sätt för att de ska försvinna och inte synas i ett urinprov?


    Är det ditt problem - om det syns? 
  • Anonym (pass the dutchi­e)
    Mon 31 Aug 2020 19:33
    #6
    Anonym (ppp) skrev 2020-08-31 18:50:27 följande:
    Är det ditt problem - om det syns? 
    Vissa arbetsplatser kan kräva urinprov.
  • Anonym (.)
    Mon 31 Aug 2020 19:39
    #7
    Anonym (ppp) skrev 2020-08-31 18:50:27 följande:
    Är det ditt problem - om det syns? 

    Nu va inte frågan till mig men vill fråga dig ändå, vad skulle det annars vara?
    Man drar inte på sig några skador utav cannabis som man gör med alkoholen om man har druckit nästan dagligen i 10 år. 

    Fast egentligen är inte problemet pisset, utan att detta samhälle är så extremt tröga (dvs, korrupta, svårt för att ta till sig information, beter sig som 2 åringar som vägrar lyssna eller läsa på om drogen och hur pass harmlöst den är, beter sig dömande utan en djupare grund eller förståelse.) För harmlös, det är den, jämfört mot alkoholen så är det extremt skillnad!
    Dessutom behandlar dom en integritets kränkande bara för att dom kan.


    Varför skulle alltså inte pisset vara det ända som är ts problem? Bättre kanske att vara drug dealer och inte brukar någon form utav droger men istället ha en arsenal utav handgranater och vapen ? Eller dricka alkohol som inte bara förstör kroppen utan även ger människor faktiska "rus psykoser" där dom tror att dom är störst bäst och vackrast och brukar ofta våld och förstör sin omgivning? Eller kanske det är bättre att vara en troende utan att ha något utav både alkohol, vapen och droger, men istället mörda, tortera o sen springa till kyrkan och be om förlåtelse och känna sig renade och börjar om med helvetet vecka in och vecka ut i flera flera år?? 

    Eller kanske bättre att vara mer lik studenten som dricker och har kul enbart för att sen (olagligt men ändå extremt accepterat) sätta sig på cykeln och bli ihjälkörd i en korsning eller övergångställe eller varför inte bara trilla omkull och slå i huvudet?


    Eller kanske vara en hel nykterist och antidrug men istället fokusera på att tjäna pengar och sedan bli liksom de som dricker, kallhjärtade mot djur och människor istället? Att vara beroende utav pengar, det är inte olagligt! Fast folk dör p ga pengar dagligen!

    När ska folket i Sverige fatta nån gång, att de som brukar enbart cannabis inte skadar samhället, sin omgivning eller sig själva??
    Men att lagarna, böterna och straffet för det oförlåtliga samt harmlösa brottet, det förstör något så otroligt mycket till inte någon nytta överhuvudtaget!


    Hade man nu verkligen viljat bli av med gängkriminaliteten så hade man avkriminaliserat, ännu hellre legaliserat! Visst gängen skulle hitta sig något nytt att tjäna pengar på, men tror i vilket fall som helst att offren och hatet som får bestå mellan de 3 grupperingarna (dd, brukaren samt gruppen med dubbelmoral (drogbrukare är dåliga sa mamman som sen köpte halva apoteket med DROGER till sin unge!


    Så klart det gör mer skada än nytta och antagligen mer skada än någon annan form utav inkomstkälla för gängen!


    När ska de med höga näsor och maktpositioner våga erkänna sina misstag undrar jag ? När ska folk hoppa ner ifrån sina höga hästar och faktiskt lyssna om inte annat iallafall döma och sluta straffa!?


    De flesta som brukar sitter hemma framför datorn, lyssnar på musik, städar, äter gott, tecknar, eller helt enkelt njuter utav varje friskt andetag ute i naturen och gillar lugnet. Medans de som dricker måste vara sociala, grälar, städar, för modiga för sitt egna bästa, ligger med människor de aldrig ens skulle ha petat på om det inte var för alkoholen osv.


    Så varför skulle det INTE vara ett problem för ts menar du?
    Varför är det ett problem för så många andra men samtidigt kan/vill eller förstår dom inte tillräckligt för att ta en diskussion. Titta bara på regeringen, man slog undan att ens göra en utredning ang drogpolicyn här i Sverige. Då handlar det inte om att det är drogen i sig som är farlig utan det handlar om att de är mer rädda för vad en sådan utredning skulle ge för svar, vilket drabbar dom ekonomiskt då dom redan låst sig vid korrupta avtal med läkemedelsverken osv.

    Annars hade man gjort en utredning och kämpat för att nå det bästa resultatet samt minst skadande, vilket cannabis är lååångt utöver alkoholen och det är redan fastställt och bevisat i andra länder förutom i Sverige där man ser det som en rolig grej att döma och straffa dom som gör minst besvär ifrån sig!

    Går att jämnföra med maten inom äldrevården vs skolan. Låt gamlingarna få gammal torr smaklös mat, ingen äldre som orkar klaga nämnvärt ändå så låt gå och spara in så mycket pengar det bara går istället!

    Idiotiskt är vad hela ruljansen är!

  • Anonym (op)
    Mon 31 Aug 2020 19:47
    #8
    Anonym (Cannabis) skrev 2020-08-31 18:29:27 följande:
    Okej, kan det gå snabbare om man t.ex tränar och går ner i vikt? Jag trodde de kunde synas i typ 6mån-1år om inte mer
    Nej, absolut inte 6 månader. Max 5-6 veckor.
  • Anonym (op)
    Mon 31 Aug 2020 19:49
    #9

    Troligtvis kortare. beror på hur mycket du rökt varje dag också.

    Mitt ex rökte daglien ca 1-2 gram i 10-15 år och var ren efter 5 veckor ca.

  • Anonym (.)
    Mon 31 Aug 2020 20:05
    #10
    Anonym (op) skrev 2020-08-31 19:49:01 följande:

    Troligtvis kortare. beror på hur mycket du rökt varje dag också.

    Mitt ex rökte daglien ca 1-2 gram i 10-15 år och var ren efter 5 veckor ca.


    Lät ju riktigt bra! Men han kan ha druckit saker som hjälper till att rena snabbare. Kanske gymade/sprang dagligen alt. Han va lång/smal samt inte rökte iallafall över 1g/dagen i 10-15 år?

    Själv har jag gjort en liknande resa. När jag har tränat och renat mig samt dragit ner/paus på rökandet så har det gått fort. Men när jag inte tränade/ sprang så syntes det i över 2 månader. Beror även på vad för kontroll som görs. Är det sticka så lättare. Är det riktigt analysprov så är det mycket svårare.
Svar på tråden Hur länge syns cannabis i urinen