• mari123

Varför får inte män vara osäkra?

Mycket vetenskap här och jag har inga sådana djupa teorier bara en spontan KÄNSLA (jag är ju kvinna). Det var ett dåligt skämt men jag känner att det väl är jättegulligt med en kille som är lite blyg och osäker. Han kan ju för den skull ha MÄNGDER med goda egenskaper!? Är väl värre när de ständigt killgissar och låtsas veta allt?

• mari123
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-02 14:27:53 följande:
    Fast det är ju precis detta som blir så förvirrande... det du skriver är något de flesta tjejer säger... gud så gulligt att han är blyg, etc... men när man sen väljer kille så väljer man ju sällan den där blyga som man sagt är gulligt...

Och när det diffar så mycket mellan det man säger och vad man sen faktiskt väljer, tror du inte att det då kan vara en smula förvirrande för killar?
    FAST hur är de där självsäkra killarna som tjejer vill ha då, enligt dig? Liksom tar för sig och bestämmer? Bjuder ut tjejen och för sig galant på en restaurang *typ*!? eller vad vill tjejer ha av honom?
  • mari123
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-03 13:15:12 följande:
    Fast jag vet ju inte om det är så, jag kan bara konstatera att 

1) Blyga killar har svårt att få tjejer
    2) Tjejer säger att de gillar blyga killar

Om nr 2 stämmer hur kommer det sig att blyga killar så ofta är ensamma då?
    Har du någon bra teori på det?
    De blyga killar som är ofrivilligt ensamma kanske har andra VERKLIGA problem? Usel hygien, fetma, maniskt intresse för tevespel, går aldrig ut etc etc?
  • mari123
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-03 14:18:10 följande:
    Men sluta snälla, blir så less på att man genast ska dra fram "incel" kortet så fort frågan diskuteras. Varför alltid genast polarisera frågan i det extrema och börja parat om psykiska problem?

Vi pratar inte om psykfall som sitter inlåsta, vi pratar om helt vanliga människor som råkar vara blyga. Vilket typ större delen av tex unga killar som precis ska försöka förstå sig på tjejer/förhållanden är.
    Jag pratar inte om "psykfall som sitter inlåsta".......så det är väl DU som går till det extrema här? Vad gäller unga personer så tror jag blygheten finns hos båda könen lika mkt. IDAG är det ju inte så heller, utifrån vad jag förstår, att det är HAN som ska ta initiativet? Vågar han? Vågar hon? Liksom vi är jämlika.
Svar på tråden Varför får inte män vara osäkra?