• Fotella

    Om båda föräldrar jobbar kväll, hur gör man?

    Någon som vet hur det fungerar ifall man har barn och både föräldrarna jobbar kväll och kvällsdagis inte finns i kommunen? Är det barnvakt som gäller då? Och om man inte har, vad gör man då?

  • Svar på tråden Om båda föräldrar jobbar kväll, hur gör man?
  • Sisisisi

    Om det inte funkar att pussla med tider, tex en jobbar/en är ledig, så får man ju skaffa ett jobb där tiderna funkar med barnomsorgen.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • riboflavin
    Sisisisi skrev 2020-09-01 15:48:02 följande:

    Om det inte funkar att pussla med tider, tex en jobbar/en är ledig, så får man ju skaffa ett jobb där tiderna funkar med barnomsorgen.


    Alternativt pusha på lite om att alla barn ska ha samma möjlighet till omsorg om föräldrarna jobbar. Så många föräldrar som jobbar oregelbundet idag så bör kommunerna hänga med i svängarna. Ju fler som efterfrågar desto tydligare blir behoven.

    @TS: Jag har hört om kommuner som erbjudit nattis i samarbete med grannkommunerna och också kommuner som ser till barnomsorg genom resurs i hemmet. Hör efter med er kommun om det finns alternativ innan ni börjar fundera på scheman.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Fotella
    riboflavin skrev 2020-09-01 15:57:45 följande:

    Alternativt pusha på lite om att alla barn ska ha samma möjlighet till omsorg om föräldrarna jobbar. Så många föräldrar som jobbar oregelbundet idag så bör kommunerna hänga med i svängarna. Ju fler som efterfrågar desto tydligare blir behoven.

    @TS: Jag har hört om kommuner som erbjudit nattis i samarbete med grannkommunerna och också kommuner som ser till barnomsorg genom resurs i hemmet. Hör efter med er kommun om det finns alternativ innan ni börjar fundera på scheman.


    Det var något helt nytt, inte hört det innan. Ska kolla upp detta genast innan vi bestämmer oss för något. Tack ska du ha!
  • närkommertrean
    Fotella skrev 2020-09-01 16:20:30 följande:

    Det var något helt nytt, inte hört det innan. Ska kolla upp detta genast innan vi bestämmer oss för något. Tack ska du ha!


    Jag var vikarie på en skola efter studenten och fick genom skolan kontakt med en familj där föräldarna jobbade kvällar och helger (de var med i samma föreställning på en teater). Skolan var kommunal och genom kommunen jobbade jag som barnomsorg hemma hos den familjen.
Svar på tråden Om båda föräldrar jobbar kväll, hur gör man?