• Anonym (Kompis)

Hur lever man med en mansbebis?

Hej. Jag och min man blev tillsammans för 5 år sedan och har varit överens om att han sköter dom traditionellt manliga grejerna och jag dom traditionellt kvinnliga grejerna. Hade funkat perfekt om han kunde sköta sin bit iallafall.

Han jobbar inte, håller bara på med sin hobby, tar inget ansvar över vårt barn, inget ansvar över hem. Ingenting. Verkligen ingenting, det låter som en stor överdrift men det är sant.

Vår dag:

Jag väcker honom med frukost

Han går från bordet när jag och sonen fortfarande äter för att hålla på med sin hobby

Jag tvättar o städar o diskar sonen o köket

Jag aktiverar sonen tills han somnar

Sonen somnar-jag pluggar

Mansbebis vill ha mat jag fixar mat till alla

jag aktiverar sonen medan mansbebis håller på med sin hobby

Mat ska lagas en gång till (jag)

Bebis ska nattas (jag)

Jag städar hela hemmet, pluggar, duschar.

Mansbebis blir sur för att han ej får sex

Så vad fan gör jag??? Har uppenbarligen inte råd att lämna och klarar inte av honom längre. Idag bad jag om hjälp och han sa ?det är ditt ansvar? och gick för att röka.

• Svar på tråden Hur lever man med en mansbebis?
  • Anonym (eee)

Vad man gör? Man lever inte med en sån, är mitt svar 

• Anonym (Tess)

Du får väl ställa lite krav. Dela på sysslorna, gör ett schema. Tex du lagar mat, han plockar bort och diskar. Du dammar, han dammsuger och skurar golv. Du tar tvätt, han skurar toan.

Tipsar även om kontot mansbebisar på ig. Dock bara för kvinnor.

• neverpreggo

Varför skulle du inte ha råd?

På ett sätt har ni ju valt det där men han är idiot ja...

• Anonym (Anonym)

Fast... ärligt talat så sköter han ju sin sida av saken. Traditionellt är det ju kvinnan som står för matlagning, barnskötsel och städning i hemmet. Det enda som ligger på honom är att han borde skaffa ett jobb.

Du har liksom bäddat din säng själv och nu får du ligga i den, bokstavligen.