• MissBave

    Keto-uppstannad nedgång ??

    Hej!

    Har kört Keto nu ca 1 månad.

    Har gått ner ca 4,5kg? Är det lite? Ser att vissa tappar 10kg under samma period?

    Jag är inte tjock. Men har fått lite bred rumpa och lår över sommaren med livets goda!

    Jag har använt mig av både våg och måttband.

    Jag har tappat ett par cm över hela kroppen.

    Dessvärre verkar byst och överkropp, där jag redan är smal ha tappat mest.

    Rumpan å låren verkar vara svårare.

    Jag tränar varje dag, framförallt cardio träning.

    Jag är van att träna så där behöver jag inga tips.

    Men nu verkar vågen ha tvärstannar!

    Jag vet att man tappar vätska i början och allt det där.

    Men finns det nåt knep att ta till för att sparka igång nedgången igen!?

    Jag är medveten om att det kan stanna till, men jag börjar bli ivrig och vill se bättre resultat!

    Vill gå ner ca 5-7kg till

    Har vi några tips på Keto ?Quik fix?

    (Jag vet att det inte finns sådana, men ni fattar, eller hur)

  • Svar på tråden Keto-uppstannad nedgång ??
  • Anonym (June)

    Att gå ner 4,5 kg på en månad låter helt okej tycker jag! Särskilt om du inte är särskilt stor från början!
    Som du skriver så är det ju vanligt att det tar stopp ibland och vågen står stilla. Som kvinna så kan ju vikten pendla en del också beroende på vart i menscykeln man är! 

  • Anonym (Fia)

    De som tappar väldigt mycket fort på olika varianter av lågkolhydratskoster är gravt överviktiga och/eller med insulinresistens.

    Det låter normalt inklusive den inledande vattenvikten tappad.

    Gå ner fort som ?icke tjock? är en viktnedgång mest i muskler och vätska, speciellt som kvinna, alltså inget troligt att hålla.

    De kvinnliga hormonerna gör också att kroppen hjärna behåller lite extra över lår/höfter/rumpa som den vill ja som extra resurser för barnafödande/amning.

    Men om man nu har andra åsikter om vad som kroppen tycker är hälsosamt (vilket det är som kvinna att ha lite extra fettdepåer där, inte alls samma sak hälsomässigt som fett inne bland organen i magen) får man ta det lite långsamt och också gärna lägga på lite extra muskler med styrketräning för högre metabolism i vila och omformning av kroppen

Svar på tråden Keto-uppstannad nedgång ??