Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Tar hål i öronen på flickbebisar

Det är nog som första inlägget skrev - kultur och tradition.

Själv fick jag hål i öronen vid sex veckors ålder. (Min pappa var från Kenya).

Anonym (U) skrev 2020-09-03 09:18:24 följande:
    Precis. Nästan alltid lågutbildade och/eller bidragsberoende familjer som gör så här.
    Både jag och mina föräldrar har hög utbildning och är inte beroende av bidrag. Vilken lustig fördom. 

Det är ingen som bryr sig om när jag tog hål i öronen och ingen sa något på den tiden när det skedde heller (1970). Mamma åkte in till en skönhetssalong i Sthlm city och det gick utmärkt. Min syster var 4 och fick sina hål samtidigt. Och ja...hon är också högutbildad, hahaha! 

• Mrs Moneybags
    Anonym (U) skrev 2020-09-03 09:49:14 följande:
    Jag skrev nästan...

Och det gäller nutid , som TS skriver om inte 1970.
    Men då kanske du kan länka till någon information eller artikel som visar att det i de flesta fall handlar om bidragstagare? Eller handlar det mest om fördomar eller antaganden? 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (q) skrev 2020-09-03 13:02:08 följande:
    Inte för att jag är den med fördomen så den biten skippar jag. Men det är ju lite annan syn på håltagning numera så knepigt att jämföra med 70-talet :) Då var inte komplikationer efter pistoltagning något som funderades så mycket på.
    Nej, det är klart. Mina hål togs med en vass ring och två isbitar. Det är nog generellt betydligt bättre för sårläkningen än de täta örhängena som man har idag med plastbaksida. Lättare att göra rent när det är en ring... Jag har aldrig haft några problem med mina hål i öronen. 
Svar på tråden Tar hål i öronen på flickbebisar