• Mon 14 Sep 2020 08:18
    1710 visningar
    6 svar
    6
    1710

    2 sena missfall pga infektion

    Beklagar :(

    Har inte upplevt samma men 2018 så dig vår dotter i magen i v.25.

    En GBS infektion hade tagit sig in till henne, hon hade spår av GBS i organ och i luftvägar.

    Graviditeten efter så fick jag en kur Kåvepenin i v.11+0 som jag skulle äta i 5 dagar 3ggr om dagen och efter det så tog jag 1 tablett Furudantin varje kväll fram till BF

  • Sun 11 Oct 2020 10:31
    #3
    Dhalia skrev 2020-10-11 09:56:13 följande:

    Beklagar :( men hur tar sig en sån infektion in? Är det på något sätt via samlag eller badat i pool? Ursäkta om de dum fråga...


    Ingen dum fråga.

    Dom vet faktist inte hur hon blev smittad. Dom tog fostervattenprov och det visade inte tecken på infektion i vattnet så dom tycker att det är jättekonstigt att dom hittade spår av infektionen i hennes kropp.

    Så som jag fick det förklarat så kan barn i magen smittas om det exempelvis går hål på hinnorna så att det finns en passage men allt var intakt.

    Gbs kan du få av att tex torka dig fel väg med papper/sex exempelvis. När du väl har GBS så har du det alltid, men det är bara risk vid graviditet i princip. I de flesta fall ställer inte GBS till med problem men kan göra.

    Barn kan smittas och dö i fler utanför mage då dom kan smittas vid förlossning. Det kan ge symptom som uvi eller sammandragningar. Vad man vet så har ca var tredje kvinna Gbs
Svar på tråden 2 sena missfall pga infektion