• Anonym (Kan man?)

Använda den gamla vigselringen som förlovningsring med ny partner?

En lång historia, men har varit gift.

Men då exmannen spenderade upp våra sparade medel på en bil istället. Så köpte jag våra ringar på avbetalning. Och ja jag gifte mig...och skilde mig!

Har träffat världens underbaraste man, pratat lätt om förlovning nu ett tag.. Och jag tänker mer och mer på min gamla vigselring, som jag fullkomligt älskade. Kan man återanvända den som förlovningsring?

• Svar på tråden Använda den gamla vigselringen som förlovningsring med ny partner?
  • Anonym (Nja)

Om du berättat historien om den och han är med på det så visst.

Men jag hade inte gjort det.

• Aliona

Kan och kan, det bestämmer ni ju så klart helt själva! Jag personligen hade känt att det är helfel, men det betyder ju inte att det inte kan vara ok för er!

• Anonym (Kan man?)

Den i mitten.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Kan man?) skrev 2020-09-02 22:32:53 följande:

Den i mitten.

Det spelar ingen roll hur den ser ut. Hade du tyckt det var okej om han använde sin ring ifrån ett tidigare äktenskap? Har du berättat om ringen för honom? Vad tycker han?
  • Anonym (Nej)

Jag tycker inte att det är ok. Din exman kommer på så sätt vara ?inblandad? i ditt nya förhållande. Hade min kille kommit och frågat mig om han kan behålla sin ring från ett tidigare förhållande hade jag nog blivit sur och ledsen

• Anonym (Fy)

Jag har kvar bägge förlovningsringarna från mitt ex. Jag skulle aldrig kunna sätta den ringen på mitt finger igen, och skulle inte heller känna att det var ok om jag träffa någon igen skulle gjort så.

• Anonym (Tvärnej)

Det är såna här gånger man saknar Magdalena Ribbing... Hon hade sagt "nej, nej och åter nej".

• Anonym (Kp)

Att använda en ring från ett ex det gör man bra inte. I mina ögon är det inte okej.

• Anonym (Siri)

Jag skulle inte göra det, oavsett hur ringen ser ut. Skulle nog kunna bära ringen ibland på höger hand, men som ny förlovningsring? Aldrig i livet. Bättre att hitta något nytt som representerar det nya förhållandet. Skulle även tycka att det var obekvämt om min man skulle vilja använda något som är så bundet till hans ex att representera vårt förhållande.

Svar på tråden Använda den gamla vigselringen som förlovningsring med ny partner?