• nathea

Bruna flytningar efter äl

Hej,

Hade äl den 25, vi hade sex dagen innan och den 28de får jag en rosa flytning vilket jag tolkade som nidblödning (fick liknande med första barnet, dock inte lika tidigt) men sen dess har jag haft bruna flytningar var och varannan dag... börjar bli orolig, det är en veckan nu. detta är första äl sedan jag plockade ut spiralen men min mens har alltid varit oregelbunden, kan det vara så att jag är gravid, eller har jag fått tidigt missfall? Eller är det kanske bara mensen som spökar. Har inte haft något färskt blod.

Gravidsymtom
  • Svar på tråden Bruna flytningar efter äl
  • Pimpinellan

Nidblödning kan inte komma så tidigt. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl. Missfall pratar man inte om förrän man kommit till minst BIM/v.5. Eftersom du nyss plockat ut en spiral kan det vara det som spökar.

• nathea

Ja du har säkert rätt.. Påminde så mycket om nidblödningen jag hade med första och har mått så konstigt sen dess. Men man blir lite knäpp när man tänker på det så mycket. Hade varit kul om man blev gravid på första försöket efter att man tagit ut spiralen.

• Pimpinellan

Du får avvakta och se vad som händer. Antingen får du regelrätt mens eller inte och kommer den inte får du ta ett gravtest.

Svar på tråden Bruna flytningar efter äl