• Janiinii

    Positivt efter en timme??? Äl+7

    Kan detta vara positivt?? Någon som har erfarenhet av clearblue (testa tidigt)??

    Jag fick alltså inget resultat förrän efter en timme!

  • Svar på tråden Positivt efter en timme??? Äl+7
  • Janiinii
    greeneyes skrev 2020-09-03 15:09:12 följande:

    Hej! Tyvärr inte. Det står i instruktionerna att man inte får avläsa testet när det gått längre än en viss tid, för då kan just såna streck uppstå.( Strecket hade varit bredare också isf, lika brett som kontrollstrecket.)


    Så långt är jag också med :) Har full koll på att dom inte rekommenderar att läsa av tester efter en tid. MEN jag testar också sjukt tidigt av nyfikenhet.. jag undrar alltså om någon har fått ett resultat efter en timme som visat sig bli positiv sen? :D

    Jag har massa (tidiga tester babyplan) hemma och tog ett precis och anar ett ljust streck.. har inte fått ett enda utslag andra dagar! Det kan kanske vara på gång! :D
  • Janiinii


    Ser man bättre här?? Alltså jag vill understryka att jag testar extremt tidigt och har inte gjort det med mina andra två graviditeter så ingen erfarenhet av tidiga tester!

    Och jag VET att jag ska vänta haha, MEN detta är brist på annat under mamma ledigheten haha! Så av nyfikenhet vill jag bara kolla runt med er och era erfarenheter! :D
  • Janiinii
    Sanssan skrev 2020-09-03 17:04:07 följande:

    Jag tycker man ser strecken utan speciellt stor ansträngningen ;) visade det röda testet direkt eller också efter någon timme?


    Det röda testet visa inom angiven tid 3 minuter :)
  • Janiinii
    Jamiee skrev 2020-09-03 17:15:26 följande:

    Jag gjorde ett test på äl+8 tror jag det var. Vet att man inte ska titta på testen efter tiden gått ut men sneglade på testet på kvällen efter flera timmar gått och såg ett svagt plus. Tänkte dock att det inte räknades. Fick dock ett tydligt plus några dagar senare :) Så inte omöjligt att du får tydligt plus om några dagar närmare BIM :)


    Jahaaa :D Ja det finns alltså hopp om ett +

    Jag ska testa med morgon urin imorgon.. men tycker mig få starkare utslag på em/kväll?

    Jag har molvärk dagligen i en veckas tid, vilket var mina andra symtom tidigt! :)
  • Janiinii
    Sanssan skrev 2020-09-03 18:18:37 följande:

    Ååh då tror jag definitivt att du är gravid!! Du får uppdatera oss ;) så man får gratulera<3


    Det återstår att se :D så spännande!! Tog ut hormonspiralen 24/8 och fick en glad gubbe på ägglossningtest den 28/8 alltså fyra dagar efter uttaget och det skulle ju vara helt oroligt om man lyckas på första försöket :D

    Ja jag ska uppdatera om hur det går den kommande tiden <3
  • Janiinii
    MarieJonsson skrev 2020-09-03 18:21:07 följande:

    Jag fick ett streck efter 1 h jag också, och i mitt fall var det tyvärr ingen graviditet. Men hörde av flera andra då att många som hade fått det faktiskt visade sig vara gravida - och det svaga strecket på det andra tester tyder ju verkligen på att det är något!????


    Okej! Ja det verkar vara vara väldigt olika det där :) Ja alltså det röda testet är första gången jag får ett utslag, har testat i fem dagar och inget det har varit blankt! Det får mig att ännu mer tro att det kan vara nåt! :D
  • Janiinii
    Annana skrev 2020-09-03 21:41:09 följande:

    Så nervös jag blir!! Men glad!!!


    Ser ett svagt streck!! Håller tummarna :D
  • Janiinii
    MarieJonsson skrev 2020-09-05 16:39:28 följande:

    Nej vad tråkigt! Hur många dagar har du kvar till BIM? Tänker att det fortfarande kan vara lite tidigt att dra slutsatser?


    Ja det är tidigt ännu att dra slutsatser, helt rätt! Jag har fått sååååå svaga streck med clearblue early efter den angivna tiden och dom är faktiskt ljusblåa.. inte bara en skugga!!??! Blir tooooookig haha.. men jag tar dom som negativa!

    Jag vet inte när jag har BIM haha, jag tog ut min hormonspiral 24/8 och fick en smiley på ägglossningtest den 28/8 och då antar jag att jag haft ägglossning under förra helgen.. så jag vet igentligen inte när jag hade ägglossning exakt dag eller BIM då jag inte haft nån blödning/mens sen i början på juli... Själv då?? :D
  • Janiinii
    MarieJonsson skrev 2020-09-05 16:39:28 följande:

    Nej vad tråkigt! Hur många dagar har du kvar till BIM? Tänker att det fortfarande kan vara lite tidigt att dra slutsatser?


    Lite trött här på kvällskvisten, såg nu att du frågade den andra personen hahaha! Sorry ;)
  • Janiinii
    greeneyes skrev 2020-09-06 15:56:24 följande:

    Men fota testen! Om de var svaga redan i tors borde de vara ganska starka imorgon bitti!


    Testen blir inte starkare med morgon urin?? Jag drar slutsatsen nu att alla är spökstreck.. Jag vet som sagt inte när BIM är eftersom jag inte haft mens/blödning sen juli. Om jag ska få ett garanterat svar så ska det ske nästa helg och framåt. Men jag har beställt hem babyplan tidiga tester nu, kan inte inte låta bli hahaha! Hade jag inte testat med ägglossningtest förra helgen av en slump så hade jag inte börjat testat tidigt med graviditets test haha ;P Bilderna på testerna kommer inte synas så bra när jag lägger upp dom här, dom är svaga...
Svar på tråden Positivt efter en timme??? Äl+7