• rosalindarose

    Äldre män

    Halloj. Min dotter som är 17 har påpekat att hon blir kär i äldre kändisar, sånna som är runt 40-50, jag vet själv inte hur jag ska bemöta detta och blir smått oroad när hon nämner så gammal människor! Jag vill ju inte begränsa hennes känslor heller för känslor har vi ju alla liksom. Svår situation.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-04 00:41
    Kan tillägga att hon blir kär, får reda på att de har flickvän, barn osv vilket får henna att må dåligt! Jag har som sagt ingen aning om vad jag ska säga eller göra, hon tror sedan att hon aldrig kommer bli lycklig med någon annan än just den amerikanska kändisen hon just nu är kär i.

  • Svar på tråden Äldre män
  • jrockyracoon
    rosalindarose skrev 2020-09-04 00:23:48 följande:

    Halloj. Min dotter som är 17 har påpekat att hon blir kär i äldre kändisar, sånna som är runt 40-50, jag vet själv inte hur jag ska bemöta detta och blir smått oroad när hon nämner så gammal människor! Jag vill ju inte begränsa hennes känslor heller för känslor har vi ju alla liksom. Svår situation.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-04 00:41
    Kan tillägga att hon blir kär, får reda på att de har flickvän, barn osv vilket får henna att må dåligt! Jag har som sagt ingen aning om vad jag ska säga eller göra, hon tror sedan att hon aldrig kommer bli lycklig med någon annan än just den amerikanska kändisen hon just nu är kär i.


    Hon har möjligen, men inte helt säkert, en vurm för äldre män. I så fall är det inget konstigt och ovanligt, många kvinnor har det. 

    Jag ser inte något större problem med det du beskriver - det är tvärtom bra att hon har hittat något som hon tänder på, och utvecklar sin sexualitet och romantiska känslor/fantasier när hon går in i vuxenlivet nu när hon nästan är där.

    Att det är just äldre män och filmstjärnor kan ju också handla om att hon vill bli kär i personer som är omöjliga för henne att få. Det kanske känns tryggt för henne att tråna efter någon som är på avstånd så att hon är säker på att det aldrig kommer bli något. Jag har hört många kvinnor som beskriver att de har haft en sådan fas i ungdomen - jag antar att det är en del i deras utveckling.

    Dumt att skapa ett problem där inget finns. Koncentrera dig istället på att finnas där för henne när hon behöver dig och låt henne utforska sin sexualitet och preferenser för män på egen hand.
  • Anonym (Julia)

    Ja det låter som lite tramsiga tonårsdrömmar bara. 

    Personligheten är inte färdigutvecklad förrän vid 25 så troligen kommer hon att mogna till på vägen vad gäller kändis-biten. Men om man föredrar äldre män är i slutänden bara en smaksak.

  • Anonym (slask)
    jrockyracoon skrev 2020-09-05 09:08:58 följande:
    Hon har möjligen, men inte helt säkert, en vurm för äldre män. I så fall är det inget konstigt och ovanligt, många kvinnor har det. 
    De flesta unga tjejer har varit med om att äckliga äldre män har visat intresse.
    Normala tjejer vill ha jämnåriga. Det är normen. De som vill ha äldre män har daddy issues, eller är trasiga på andra sätt. Det är konstigt och ovanligt.
  • jrockyracoon
    Anonym (slask) skrev 2020-09-22 22:19:36 följande:
    De flesta unga tjejer har varit med om att äckliga äldre män har visat intresse.
    Normala tjejer vill ha jämnåriga. Det är normen. De som vill ha äldre män har daddy issues, eller är trasiga på andra sätt. Det är konstigt och ovanligt.
    Du förefaller ha en fördomsfull ingång i det här.

    1. Att somliga äldre män visar intresse för yngre kvinnor som äcklas av dem är helt annan sak än att somliga kvinnor attraheras av äldre män.

    2. Skuldbelägg inte kvinnor som blir förälskade i äldre män. Det är inte alls ovanligt och det finns väldigt många kvinnor som attraheras av äldre män än de själva, och även betydligt äldre än de själva. Har du någon forskning som styrker att den gruppen av kvinnor är "trasiga"? Jag tror att ens sexualitet formas utifrån andra faktorer än just att man är "trasig". Säkert finns det en stark genetisk komponent.

    3. Trist att du anser att du själv vet bäst hur andra ska välja sina partner. Själv uppmuntrar jag alla att välja utifrån sina egna preferenser utan att känna skuld och utan att bry sig vad sådana som du tycker om det.
  • Anonym (slask)
    jrockyracoon skrev 2020-10-11 13:48:45 följande:
    Du förefaller ha en fördomsfull ingång i det här.

    3. Trist att du anser att du själv vet bäst hur andra ska välja sina partner. Själv uppmuntrar jag alla att välja utifrån sina egna preferenser utan att känna skuld och utan att bry sig vad sådana som du tycker om det.
    Du menar kvinnorna som tycker så? Jag bara återgav vad kvinnor säger. Kvinnor tycker så.
  • jrockyracoon
    Anonym (slask) skrev 2020-10-11 13:57:39 följande:
    Du menar kvinnorna som tycker så? Jag bara återgav vad kvinnor säger. Kvinnor tycker så.
    Kvinnor är en stor grupp, och de tycker väldigt olika.

    Även om en grupp kvinnor i ett forum har enats om något är det inte nödvändigtvis sanningen. Bara deras åsikt, ingenting att bli bitter över eller att forma sin åsikt från.
Svar på tråden Äldre män