• Anonym (Lite nyfiken)

    Någon som har gått kursen Gudomlig njutning?

    Min fru och jag har varit gifta i många år och har på de allra flesta sätt en bra relation. Vi har härliga barn, bra jobb, trevligt hus och goda vänner. Men sexlivet har tyvärr gått från att vara toppen till att vara tämligen sparsmakat de senaste åren... Vi har försökt att komma igång igen och ha mer sex, men det är lättare sagt än gjort att få upp glöden igen!

    För att göra en lång historia kort så har vi anmält oss till en kurs i början av december som heter "Gudomlig njutning". Det är en kurs om sex, kärlek och intimitet som vänder sig till par och pågår över en helg. Kursen arrangeras av Cirkus Eros.

    Är det andra här som har gått denna kurs, som vill dela med sig av erfarenheten? Eller finns det par som funderar på att gå den?

  • Svar på tråden Någon som har gått kursen Gudomlig njutning?
  • Anonym (Genomskinligt)

    Nej, och det var ett dåligt och genomskinligt försök av dig att marknadsföra den.

  • Anonym (Lite nyfiken)

    Va!? Jag är bara nyfiken på att höra från någon som har gått eller ska gå den. Är det för att jag namnger kursen och arrangören som du tror att det är "marknadsföring"?

    Handen på hjärtat, jag och min fru har anmält oss till denna kurs och jag har ingen annan agenda än att få höra om andras erfarenheter!

  • Anonym (Swing for fun)

    Ärligt talat så upplevde vi denna kurs som rejält tramsig och ett slöseri med pengar och tid.

    Har haft betydligt större utbyta av vanliga kvällar swingersklubbar och på andra kurser i intim massage, tantra och liknande.

  • Anonym (Lite nyfiken)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-09-04 11:22:09 följande:

    Ärligt talat så upplevde vi denna kurs som rejält tramsig och ett slöseri med pengar och tid.

    Har haft betydligt större utbyta av vanliga kvällar swingersklubbar och på andra kurser i intim massage, tantra och liknande.


    Tack för svar! Jag gissar att du och din partner är lite mer erfarna än oss. Att gå på swingersklubbar låter visserligen spännande, men är inte aktuellt för oss då vi inte känner oss mogna för det (den av oss kanske, men absolut inte den andra...) Men för oss som är novisa inför detta med nakenhet och sexualitet inför andra, tror du att kursen kan vara ett bra sätt att få in lite mer lekfullhet i sexlivet?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Lite nyfiken) skrev 2020-09-04 11:34:01 följande:

    Tack för svar! Jag gissar att du och din partner är lite mer erfarna än oss. Att gå på swingersklubbar låter visserligen spännande, men är inte aktuellt för oss då vi inte känner oss mogna för det (den av oss kanske, men absolut inte den andra...) Men för oss som är novisa inför detta med nakenhet och sexualitet inför andra, tror du att kursen kan vara ett bra sätt att få in lite mer lekfullhet i sexlivet?


    Tyvärr nej. Är man inte bekväm med nakenhet på en Swingersklubb så förstår jag ärligt talat inte hur det skall kännas bekvämare på en kurs. Mitt råd är att om man är ute efter lekfullhet så kurser av typen Tantrickink betydligt bättre och den kursen gör man lika påklädd som på en kickoff med jobbet. Röra och berörs och andra liknande kurser är också trevliga men då måste man vara bekväm med att nakenhet och att visa upp sina intima delar inför andra. Det är en myt att man springer omkring naken och att alla har sex med alla på swingersklubbar.
  • Anonym (Lite nyfiken)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-09-04 11:49:18 följande:

    Tyvärr nej. Är man inte bekväm med nakenhet på en Swingersklubb så förstår jag ärligt talat inte hur det skall kännas bekvämare på en kurs. Mitt råd är att om man är ute efter lekfullhet så kurser av typen Tantrickink betydligt bättre och den kursen gör man lika påklädd som på en kickoff med jobbet. Röra och berörs och andra liknande kurser är också trevliga men då måste man vara bekväm med att nakenhet och att visa upp sina intima delar inför andra. Det är en myt att man springer omkring naken och att alla har sex med alla på swingersklubbar.


    Jag tänker att skälen att gå en sexkurs och gå på swingersklubbar nog är väldigt olika, så också de aktiviteter man gör. Tänker också att beskrivningen av kursen understryker valfriheten i om man vill vara naken eller ej och om hur mycket man vill göra övningar.

    Men intressant input du har, bra med andras aspekter. Jag får helt enkelt återkomma efter kursen med hur det gick för oss!
  • Anonym (Steve)
    Anonym (Lite nyfiken) skrev 2020-09-04 11:34:01 följande:
    Tack för svar! Jag gissar att du och din partner är lite mer erfarna än oss. Att gå på swingersklubbar låter visserligen spännande, men är inte aktuellt för oss då vi inte känner oss mogna för det (den av oss kanske, men absolut inte den andra...) Men för oss som är novisa inför detta med nakenhet och sexualitet inför andra, tror du att kursen kan vara ett bra sätt att få in lite mer lekfullhet i sexlivet?
    Jag känner ett par som gick den och de sa att det var den sämsta skit de hade deltagit i. Helt "bortslösade pengar", sa de.

    Deras rekommendation är alltså att inte gå den.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Lite nyfiken) skrev 2020-09-04 12:22:41 följande:

    Jag tänker att skälen att gå en sexkurs och gå på swingersklubbar nog är väldigt olika, så också de aktiviteter man gör. Tänker också att beskrivningen av kursen understryker valfriheten i om man vill vara naken eller ej och om hur mycket man vill göra övningar.

    Men intressant input du har, bra med andras aspekter. Jag får helt enkelt återkomma efter kursen med hur det gick för oss!


    Ja men om ni också tänker vara påklädda och bara göra delar av övningarna då känns Netflix och tv-soffan som ett klart mer prisvärt alternativ. Men som sagt ert liv, era pengar och era val.
  • Anonym (Paret)

    Hej, jag och min fru gick den kursen för några år sedan och var supernöjda med upplägget. Så nöjda att vi återvände till en av deras andra kurser ?kärleksretreat? .

  • Anonym (Jättenöjd)

    Min fru och jag har gick kursen Gudomlig njutning våren 2018 och vi är jättenöjda!! Precis som TS så hade vårt sexliv gått i slentrian och vi ville få lite fart i sänghalmen igen. Vi fick som vi ville! Sexet blev busigt och kul igen och vi hittade en gemensam grund för samlivet igen. Jag (mannen) trodde det skulle bli lite för flummigt och spirituellt, min fru var ganska blyg inför nakenheten. Men vi fick ändrad uppfattning båda två. Det var avslappnat och otvunget och nakenheten kändes naturlig. Man kunde ju höra och se de andra paren när vi gjorde övningar men det var inte störande och vi två hade full fokus på varandra. Och lite flummigt var det men även det kändes bra roligt och bra.
    Det har som sagt gått två år sedan vi gick kursen, men vi har fortfarande energin kvar.

    Jag tror att kursen vänder sig främst till par som är lite "nybörjare" inför det här med att vara öppen med sin sexualitet inför andra. Alltså vanliga Svenssons. Ett par som gick kursen som vi pratade lite med var swingers och de tyckte att kursen i många delar var lite för basic för dem, även om de tyckte att de haft en rolig helg!

Svar på tråden Någon som har gått kursen Gudomlig njutning?