• Anonym (..)
    Fri 4 Sep 2020 11:11
    3129 visningar
    7 svar
    7
    3129

    Missfall? Varning för bild

    Jag är gravid i v 6+3, för två dagar sedan var jag och gjorde vul och man kunde se ett foster med ett tickande hjärta i livmodern. En bit ifrån såg man en blodansamling som läkaren sa var påväg ut.

    Inatt fick jag väldigt ont i magen och i morse kom detta ut. För mig ser det ut att kunna vara ett missfall men jag vet ju inte säkert om det är fostret som kommit ut eller ansamlingen som syntes på ultraljudet.

    Vad tror ni, har ni varit med om något liknande? Direkt detta kom ut så släppte även smärtan.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Missfall? Varning för bild
  • Anonym (Ledse­n:()
    Sun 6 Sep 2020 19:55
    #1

    Jag är ledsen men det ser inte så bra ut, när jag fick missfall ett par år sedan hade jag stora klumpar sådär som kom ut.. Du kan ju alltid be om ett nytt ultraljud för att se om det verkligen var ett missfall men ärligt talat skulle jag inte hoppas för mycket.

  • Anonym (Mamma till 5)
    Sun 6 Sep 2020 20:23
    #2

    Blöder du fortfarande? Eftersom de kunde se en blodansamling som var på väg så är det väl troligt att det är den. Men ser ju ut som en hinna typ.

    När jag fick mitt mf (v11+3) så blödde jag sjukt mycket och det kom jätte mycket klumpar.

  • Anonym (..) Trådstartaren
    Sun 6 Sep 2020 21:09
    #3
    Anonym (Ledsen:() skrev 2020-09-06 19:55:43 följande:

    Jag är ledsen men det ser inte så bra ut, när jag fick missfall ett par år sedan hade jag stora klumpar sådär som kom ut.. Du kan ju alltid be om ett nytt ultraljud för att se om det verkligen var ett missfall men ärligt talat skulle jag inte hoppas för mycket.


    Tack för svar, nej jag tror inte heller att det ser bra ut tyvärr. Ska kontakta gyn imorgon.
  • Anonym (..) Trådstartaren
    Sun 6 Sep 2020 21:14
    #4

    Tack för svar. Jag blöder lite fortfarande men det har inte varit så som vissa beskriver det med en massa blod och klumpar utan det är mindre än när jag har mens. Ja det är ju inte bara blod det här utan det syns att det är en hinna så det känns ju rätt kört. Får se vad dom säger imorgon.

  • Mon 7 Sep 2020 11:15
    #5

    Har du ringt?

  • Anonym (..) Trådstartaren
    Tue 8 Sep 2020 13:18
    #6

    Som jag befarat så var det missfall tyvärr. Inuti den där rundningen till höger längst ner låg hinnsäcken, såg ut som en rund platt gelé kula, så var iprincip säker redan från början att det var hinnsäcken som fostret låg i men ville vara 100% säker.

    Blev iallafall ett snabbt och smidigt missfall då allt kom ut på engång, småblöder bara lite nu.

  • Anonym (Li)
    Tue 8 Sep 2020 13:22
    #7

    Beklagar <3

Svar på tråden Missfall? Varning för bild