• Anonym (Hjälp­!)
    Sat 5 Sep 2020 10:36
    443 visningar
    5 svar
    5
    443

    Pågående missfall?

    Jag plussade förra veckan. Beräknas att vara i v.6 nu (5+1) idag.

    Började få en blödningar i onsdags. Har kommit cirka en halv matsked mörkrött varje dag sen dess inga klumpar.

    Detta är min fjärde graviditet och mina tidigare graviditeter har jag inte haft såhär.

    Jag mår fortfarande lite illa på morgnarna och brösten ömmar kanske inte lika mycket nu som förra veckan men symptomen har inte försvunnit helt.

    Tog beslutet att ödsla mitt sista test CB digital och det står gravid 2-3.

    Om det är missfall kan det visa positivt fortfarande på test eller stämmer testet att jag fortfarande är gravid?

    Någon annan som varit med om samma och kan stilla min oro?

  • Svar på tråden Pågående missfall?
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 5 Sep 2020 11:43
    #1

    Du kan visa positivt i ett par veckor efteråt. Med tanke på CB:s resultat tyder det på minskade hcg-nivåer. Mörkrött blod är alltid en varningsklocka som man ska vara uppmärksam på. Det verkar tyvärr inte bättre än att du har ett missfall. Du kan räkna med symptom ett tag tills hormonerna slutar tillverkas helt och gått ur kroppen. Ring gyn på måndag och be om ett UL för att vara säker.

  • Anonym (Osäke­r)
    Sat 5 Sep 2020 16:40
    #2

    Fast jag hade 2-3 på cb när jag var i v 6+3, v efter visade den 3+

    Ring gyn och be dem kolla hcg och sen nytt om några dagar så ser de om det stiger eller inte.

  • Anonym (Hmm..­.)
    Sat 5 Sep 2020 17:35
    #3

    Bara VUL v.8 eller möjligen upprepade hcg-prov kan ge svar. Hcg är inte helt tillförlitligt heller. När jag fick MA v.14 hade alla hcg varit inom det normala om än i det lägre spannet och stigit som det skulle, men fostret dog tidigt ändå. När jag fick mitt första barn var hcg högre hela tiden så jag såg ett tydligt samband. Även med andra barnet var hcg högre hela tiden. VUL v.8 ger dock klart besked direkt.

  • Anonym (Hjälp­!) Trådstartaren
    Sat 5 Sep 2020 22:59
    #4

    Jag blöder inte hela tiden utan det kommer små skvättar då och då och det är inga klumpar än iallafall. Symptomen finns kvar men det kanske tag ett tag innan det försvinner om det är pågående MA?

  • Anonym (Hmm..­.)
    Sun 6 Sep 2020 14:35
    #5
    Anonym (Hjälp!) skrev 2020-09-05 22:59:06 följande:
    Jag blöder inte hela tiden utan det kommer små skvättar då och då och det är inga klumpar än iallafall. Symptomen finns kvar men det kanske tag ett tag innan det försvinner om det är pågående MA?
    MA innebär ju att man inte fått ut fostret + resterna och då finns hcg kvar som ger symptom. Det kan sitta i sen allt kommit ut också tyvärr. Men gör ett VUL så vet du sen.
Svar på tråden Pågående missfall?