• Mamma91a

BIM Oktober 2020

Hej, jag har precis läst hela tråden och så kul att vi är många som planerar barn.

Vi har försökt i 3 månader, 2 missfall i rad i tidig graviditet.

Blöder fortfarande ur senaste missfallet och vi är ledsna och oroliga för varför

Vi får missfall.

Vi har 2 barn sen innan och vi har inte haft svårt att få till dom utan det har gått på första försöket.

Jag äter folsyra och nu tar jag även multivitamin kvinna och omega3tillskott

Jag vet inte vad det beror på med missfallen men nu vet jag precis hur hemskt det

Är att gå igenom det.

Jag har enligt app bim 5 oktober men jag tror att det blir längre fram pga missfallet.

Lycka till alla.

• Mamma91a
    Onewayticket skrev 2020-09-12 20:13:49 följande:

Hoppar in här med. ???? Har BIM den 4/10 som det ser ut nu. Borde ha ägglossning nästa helg, ska börja testa i veckan. Har ett barn sen innan, han är två och med honom blev jag gravid på första försöket. Tror inte det kommer gå lika smidigt denna gången dock. Har fått en sjukdom som gör att jag måste ta medicin en gång i halvåret. Varje gång jag tagit den måste jag vänta tre månader innan vi får börja försöka. Så har bara två, kanske tre, försök på oss nu innan jag måste ta den igen. Håller tummarna för att det här ska funka. Kör igång med äl-tester och rosenrot direkt för att ha så stor chans som möjligt.

Håller tummarna för er att det går smidigt
  • Mamma91a
    Miu1234 skrev 2020-09-14 12:01:45 följande:

Hej, 

Dubbelkör lite i denna tråden samtidigt som septembertråden då det verkar som om att min ägglossning kommer ske lite senare än vanligt. Brukar ha ägglossning CD 11 eller 12 och nu är jag uppe i CD14 utan tillfredsställande resultat på stickan. Lite jobbigt/tråkigt då min sambo far på arbete i morgon och är borta veckan ut :(. Inte lätt att skaffa barn när ena parten jobbar på annan ort titt som tätt. Jag är 28 år och min partner 37, och jag slutade med mina ppiller i december 2019, sedan dess har vi kanske gjort 5 riktiga försök utan resultat. Jag hoppas verkligen att det kommer ta sig denna månad men har låg tilltro i och med att ägglossningen verkar vara försenad. 

Måste vara jobbigt när det blir så. Jag håller tummarna att det tar sig
  • Mamma91a

4/10 Ceciliaab, andra barnet        

4/10 JARB, första barnet

4/10 Onewayticket, andra barnet

6/10, mammatilltvå, 28 år,tredje barnet

8/10 carnications, 32 år, andra barnet

9/10 Norrlänning86, tredje barnet

9/10 Rafagåva, andra barnet

12/10 LittleAngelbeat, 27 år, andra barnet

14/10 Linda4barnsmamma

17/10 llleee­nnna, 25 år, första barnet

17/10 Stickling, 32 år, första barnet

19/10 hl23, första barnet

20/10 Jullan1, första barnet

23/10 Jaherregud, andra barnet

• Mamma91a
    Msofie skrev 2020-09-22 19:11:18 följande:

Då klev man med tunga steg in i oktobertråden.

Jag är 25 år och har varit tillsammans med min fästman nu i snart sju år. Detta kommer bli försök nummer åtta för oss. Vilket försök är ni på?

Jag är lite orolig över att längtan och smärtan blir värre för mig varje månad. Känner tyvärr att det påverkar mig ganska negativt som person, jag är egentligen en väldigt social och glad tjej, men känner inte igen mig längre. Hur gör ni för att hantera situationen och känslorna?

Tråkigt att få försöka länge, vi är på 4e försöket. 2 missfall i rad.

Det är svårt att inte bli ledsen. Man får försöka hitta någon att prata med, det har hjälpt oss.
  • Mamma91a
    Längtar2 skrev 2020-09-22 09:03:57 följande:

Är detta ägglossningstest postivit? Tog det igårkväll. Mycket värkar idag så jag antar att ägglossningen sker imorgon. Vad tror ni?

Jag skulle absolut säga att det är positivt
  • Mamma91a
    Bejby2021 skrev 2020-10-20 13:56:35 följande:

Nu är det spännande, ägglossning +5-7 dagar (osäker på när ägglossning exakt skett).

Någon som är i samma läge?

Själv har jag molvärk, känsliga bröstvårtor, svullen mage.

Påminner lite som att jag ska ha mens när som fast det inte är dags ännu.

Någon i samma sits just nu?

Samma sits, äl + 4 eller +5 har haft så dom gångerna jag blivit gravid och sen fått missfall
  • Mamma91a
    Amandap95 skrev 2020-10-24 21:08:15 följande:

Någon som ser plusset? Är ägglossning + 9. Har fått ändra om bilden så man ser lite. Ska ta ett nytt test imorgon eftersom de kan vara spökstreck med :)

Kanske ser litet ljust på bilden längst ner men osäker. Prova ett nytt om några dagar. Håller tummarna
  • Mamma91a
    SofieKristin skrev 2020-10-25 09:35:04 följande:

Har följt tråden men nog inte presenterat mig, är 35år och vi har försökt aktivt med barn nr nr 2 sedan i somras.

Fick ett MA som upptäcktes på KUB i slutet av januari. Efter det tog det lite tid att ladda om! Men glad att vi väntade ett tag för det har verkligen varit en sorgeprocess.

Har toknijjat eftersom det inte tagit sig så lätt efter det, haft lite oregelbundna cyclar med ganska korta lytealfaser, plus att jag fyllt 35 i år (extra nojig för man börjar bli så ?gammal?).

Denna månad var jag på en koll hos gyn med ultraljud på äggstockar osv och hon sa att allt så jättebra ut, vilket lugnade mig extremt mkt.

Har också kört på med allt annat i livet och inte alls fokuserat så mkt på barn..

Visste inte vilken dag jag skulle få mens på denna månad eftersom den kommit rätt snabbt efter ÄL senaste månaderna, så tog några tidiga test som visade lite både och, något tyckte jag var svagt positivt men var helt inställ på mens/missfall nu.

Hade ett clean blue digital som jag testade med i morse och blev så förvånad när det visade positivt!

Är på ÄL+ 12 BIM-3 enl min app.

Men är försiktig positiv eftersom jag vet att det inte behöver betyda att det kan gå hela vägen. Men håll tummarna!

Grattis :)
Svar på tråden BIM Oktober 2020