• Lola92

BIM Oktober 2020

Hej! Tänkte att jag startar en tråd för oss med bim oktober 2020.

Jag och sambon har bestämt oss för ett 4e barn, har 3 döttrar på 5 år, 4 år och 2 år.

Det känns väldigt nervöst men vi är samtidigt så förväntansfulla! Någon mer som planerar barn nummer 4 eller kanske redan har 4 barn?

Jag slutade med p-piller i torsdags och idag kom mensen igång.

• Svar på tråden BIM Oktober 2020
  • Jullan1
    Lola92 skrev 2020-09-08 09:24:26 följande:

Spännande! Gick du på p-piller innan? Mitt första barn tog 3 månader, då hade jag ätit p-piller i 10 år. Dom andra har blivit till både oplanerat och väldigt planerat (första försöket). Ska bli spännande att se hur lång tid det tar den här gången, nu har jag haft lite olika preventivmedel under 1,5 års tid.

Ja det känns väldigt spännande! :) Jag har haft kopparspiral som jag tog ut i början på Juni.

Åh vad härligt att det gått så pass fort för dig! Brukar du använda ÄL-test eller något annat hjälpmedel? Håller tummarna för att det går lika fort den här gången!:)
  • Lola92
    Jullan1 skrev 2020-09-08 16:55:53 följande:

Ja det känns väldigt spännande! :) Jag har haft kopparspiral som jag tog ut i början på Juni.

Åh vad härligt att det gått så pass fort för dig! Brukar du använda ÄL-test eller något annat hjälpmedel? Håller tummarna för att det går lika fort den här gången!:)

Med första gjorde jag inte det. Andra var inte planerad. Med tredje så testade jag och då gick det på första försöket! Hade sex 2 dagar på rad innan positivt test, på ägglossningsdagen och 2 dagar i rad efter. Så 5 dagar i rad. Ja jag hoppas det går fort, är så sugen nu, så tråkigt att vänta!
  • Jaherregud

Hejhej hoppar in här också!! Jag och mannen är sugna på en till liten bebis så här har vi börjat planera lite :) Så detta blir nr 2 förhoppningsvis :)

Har bim 23/10

• carnations

Är 32 och försöker med andra barnet. Plussade 31/8 men fick tyvärr missfall i lördags. Vet inte riktigt när BIM är men jag tempar och NC förutspår ägglossning till 24/9. Får hoppas att det inte dröjer längre än så. Isåfall borde BIM vara runt 8/10.

• tjoppan
    Lola92 skrev 2020-09-07 17:31:39 följande:

Stryka planerna tycker jag inte ni ska göra om ni vill ha barn! Och bara för man blir gravid så försvinner ju inte chansen till tillsvidareanställning, inte om det är en bra chef iallafall :)

Näe, det här är på en större industri, facket är bra osv. Men vi får se vad som händer, inte hört nått av de än iaf.

Just nu är jag väl inne på att baka bebis, får jag jobbet så får de väl låta bli att förlänga den pga en ev graviditet då. Jag kan ju alltid leta nått mer att plugga under föräldraledigheten för att stärka min position på arbetsmarknaden då.

Måste ju bara kolla med maken så att han inte ångrat sig osv :)
  • Norrlänning86
    Lola92 skrev 2020-09-08 09:21:51 följande:

Spännande! Vad gör man med bidrottninggelé? Aldrig hört talas om :)

Man tar dom som kapslar. Många använder det för att stabilisera hormonnivån i kroppen och lindrar pms och kan göra en menscykeln mer regelbunden. för mig kan min cykel hoppa från 30 dagar till 34 dagar och nu senaste cyklerna får jag molvärk flera dagar innan som jag inte haft förut. Så tänkte att det skadar inte att testa om det kan göra så att hormonnivån år mer jämn så kanske det blir ett plus snart :) kurera.se/knepet-som-fick-henne-att-lattare-bli-gravid/
  • Jojjo87

Hej! :)

Hoppar in här, första barnet och har försökt i ett år. På tisdag ska vi på första samtalet för utredning på en fertilitetsklinik.

Mensen för den här gången är nu över så har förväntat ÄL nästa helg skulle jag tro så vi håller hoppet uppe och försöker på :)

• JARB

Hejsan, hoppar in i denna tråden då mensen kom igår :( Blir nytt försök igen har bim 4/10. Vi försöker med första barnet :)

• hl123

Börjar bli ganska orolig. Ser i forum här hur starka streck alla får när ÄL-testen är positiva. Så starkt har jag aldrig fått på två år. Provade Clearblues digitala med smiley nu, och fick bara en rund cirkel trots att jag ska ha ägglossning imorgon eller övermorgon ???? Har haft samma partner i många år nu och tanken har också slagit mig att jag aldrig har råkat bli gravid trots en del slarv

• NiMi12
    hl123 skrev 2020-09-10 07:03:14 följande:

Börjar bli ganska orolig. Ser i forum här hur starka streck alla får när ÄL-testen är positiva. Så starkt har jag aldrig fått på två år. Provade Clearblues digitala med smiley nu, och fick bara en rund cirkel trots att jag ska ha ägglossning imorgon eller övermorgon ???? Har haft samma partner i många år nu och tanken har också slagit mig att jag aldrig har råkat bli gravid trots en del slarv

Tar du äl test med morgonurin? Isf prova när du kissar nästa gång istället typ vid lunch. Jag ser betydligt starkare streck då. Fick tom gubbe med morgonurin och fast gubbe vid lunch en månad. Men oftast är det tom ring på morgonen och blinkande vid lunch.
Svar på tråden BIM Oktober 2020