Inlägg från: brallison |Visa alla inlägg
  • brallison

Byta jobb eller stanna?

Svårt är det. Jag hade en nästan liknande situation (förutom att jag inte var nyutexaminerad) - jag slutade på mitt gamla jobb då det inte fanns nån utveckling där för mig och bytte till ett "finare" företag som skulle uppskattas bättre i CV:t. Trivdes inte med min nya chef (jo, en sociopat om man förklarar det kortast), det var längre restid (inte lika lång som din dock) och mer stress, dock bra arbetskollegor som jag fortfarande har kontakt med. Jag höll ut i nästan 2 år (det var en löfte att jag skulle ta över min chefs roll då han blev befordrad, men slutligen helt plötsligt anställde han en annan person till denna tjänst). Jag kunde gå tillbaka till min gamla plats men det var inget alternativ - jag behövde utveckling. Sen plötsligt en dag dök det upp en ledig tjänst på ett företag 15 min promenad hemifrån, chefsposition med såklart högre lön, bättre utvecklingsmöjligheter och allt. Jag tog det, såklart, är där i 3 år nu och inte ångrat en enda dag att jag väntat och sökt vidare istället av att gå tillbaka
    Du bör tänka på hur länge klarar du dig på ditt nuvarande jobb, är det värt det för ditt välmående - det är för CV:ts skull. Men framför allt sökt nya jobb där alla förutsättningar är bättre än på två föregående platser.
    Lycka till!

Svar på tråden Byta jobb eller stanna?