Att välja livspartner mellan två män
Hej,
När jag var 22 år så blev jag tillsammans med en kille som jag var enormt kär i. Han var 2 år yngre. Vi hade dock en ostabilt relation och han betedde sig dåligt mot mig. Kärleken fanns där, men han var inte redo för något seriöst då. Relationen fick ett abrupt slut efter 2,5 år. Jag sörjde det länge och har alltid undrat ?tänk om?.
Idag är jag 32 år och 10 år har passerat. Och ganska regelbundet under dessa år, och trots att jag varit kär i andra, så har jag alltid tänkt på honom och vi har ibland hörts. Han har bett om ursäkt många gånger och önskar att han tänkt annorlunda. Kärleken har funnits kvar trots att åren gått, men vi har aldrig gjort mer av saken och jag har då tänkt att ?tajmningen inte är rätt?.
För några månader sedan, efter några år utan kontakt, så fick jag ett samtal från honom där han berättade om sin 360-graders vändning och att han bara ville ha mig. Det är såklart ord jag länge velat höra och mitt hjärta slog volter MEN...
..Jag är i relation med en kille sen 2,5 år tillbaka. Som jag älskar, men inte på samma sätt som jag älskat innan. Han är världens snällaste kille, något jag tänkt att jag behöver, men jag är inte kär på samma sätt som i det nämnda exet.
Jag är så splittrad och det ger mig så mycket ångest att försöka resonera rätt. Den trygga, snälla eller den passionerade, otrygga? :( Jag älskar båda på olika sätt, och i livet just nu tänker jag såklart på barn och framtid mer än någonsin. Därför blir det så svårt att veta vad som är rätt. För inget är fel..
Flera gånger har jag sagt till vänner att ?X är den jag alltid kommer tänka på och undra hur det hade blivit?. Jag vill ju inte bara nöja mig och tänka att man kan lära sig att älska (som min mamma anser).
Jag vet att ingen kan säga hur jag ska tänka, men jag hoppas att någon med liknande erfarenheter kan berätta hur ni tänkte. Eller ge mig någon vägledning i den här enormt ångestladdade beslutsprocessen..