• fjanten

HJÄLP! Problem att förstå "halvtidföräldrar"

Kan vi reda ut en sak här: Menar du att ni blir ombedda att ta barnet UTÖVER er varannan vecka - alltså vabba på mammadagarna? Eller menar du att du tycker att hon borde ha kvar sjuk dotter hos sig när pappaveckan börjar, och då vabba åt pappan?

Är det alternativ 1 så får ju pappan bestämma om han vill ha dottern extra eller inte, och sedan får han ta vabben om han beslutar sig för det. Är det alternativ 2 är det ju inget att fundera på - pappans vecka pappans vab.

Att ni haft mer vab än henne är väl inte särskilt konstigt när ni ju har fler barn. Ska hon ta mer föräldraansvar än pappan för att han valt att skaffa fler barn med en annan..?

Att du VÄLJER att ta pappans vab får ju stå för dig, och det känns konstigt att du börjar dilla om att det är sååå märkligt att du gärna tar dottern istället för mamman - du tar ju dottern istället för pappan... Vill inte han vara med sitt barn eller? Passa på att ta så mycket vab som möjligt på sin vecka, när han ju bara är deltidsförälder?

• fjanten
    Anonym (Fundersam bonusmamma) skrev 2020-09-07 23:57:29 följande:

Så intressant att få så mycket synpunkter från er! Många verkar hata på pappan och många på mig, några få på mamman. Tar till mig av vissa saker och andra inte! :)

Sen för er som undrar - jag har aldrig tidigare startat en tråd här på familjeliv och kommer nog inte göra det igen. Fattar inte hur ni har tid!?!?

Kan du svara på frågan om det är VAB på hennes vecka som pappan tackar ja till? Eller om det är att hon lämnar tillbaka barnet till pappan för att hans vecka startar?
Svar på tråden HJÄLP! Problem att förstå "halvtidföräldrar"