• Anonym (Eh)

HJÄLP! Problem att förstå "halvtidföräldrar"

Jag fattar inte, varför vabbar inte pappan. Mamman har kanske också vabbat en massa. Det är tufft för alla i dessa tider när man måste vabba vid alla symptom och samtidigt fixa sitt jobb. Du glömmer en viktig sak, barnet är inte ditt men det är PAPPANS! Man kan inte avsäga sig tid med barnet bara för att det är sjukt. Visst kan man samarbeta men du låter inte så smidig själv.

• Anonym (Eh)
    Anonym (Fundersam bonusmamma) skrev 2020-09-07 17:55:31 följande:

Pappan har i det här fallet vabbat mycket och hoppar in för mamman oftare än tvärtom. Och nej, jag glömmer inte att det är pappans barn.

Jag har tagit till mig mitt bonusbarn som mitt eget men har börjar ifrågasatt dessa punkter då jag tycker att allt är lite snett fördelat. Jag är hemma men mitt bonusbarn när hen är sjukt för att det ligger också på mig som bonusförälder, det är ett ansvar jag har valt att ta. Men när det är en större självklarhet för mig än för barnets egen mamma? Det är DET jag ifrågasätter!!

Du får backa om detta stör dig så mycket. Låt pappan vabba när det är hans vecka och mamman sköter sina veckor. Kan man inte samarbeta år båda håll är det bättre att hålla strikt på detta. Sen är det nog så ja att om hon inte har någon att dela vabben med blir det hela veckor med vabbande, kanske ganska ofta, så jag vågar påstå att ja, det är lättare att vabba när man är två som kan dela upp det. Blir tufft att sköta jobbet annars. De flesta föräldrar vill ta hand om sina barn men måste också sköta ett jobb för att försörja sig. Handlar inte om egentid! Men som sagt låt de två föräldrarna lösa detta.
  • Anonym (Eh)

När mamman lämnar över barnet är det inte bra för "hon borde vilja vara extra med barnet". När pappa tar emot barnet "extra" så är det inte heller bra. Förstår du inte hur motsägelsefullt det blir. Att du vabbar för hans barn är ditt eget problem. Men du vill ju inte det heller så du vill inte heller ha barnet hos dig. Alltså mamman lämnar till pappa som lämnar till dig som skyller på mamman och vill skicka tillbaka barnet till mamman. Stackars barn. Skärp er, väx upp och ta ert ansvar.

Svar på tråden HJÄLP! Problem att förstå "halvtidföräldrar"