• 19malin96

    Tandförsäkring

    Hejhej

    Suttit och kollat en del på internet men hittar inget.

    När jag runt 2-3 år ramlade jag och slog min tand i asfalten. Jag fick ett hål utav detta och när min riktiga rand kom ut sen så hade det blivit något fel så fick samma hål på denna. Nu sitter jag här och mår psykiskt dåligt över det hela och vill verkligen kunna få ett fint leende.

    Då jag skadade mig så pass ungt vet jag inte om det finns någon försäkring på det men tandläkarna har sagt att jag kan kontakta någon men aldrig vart exakt jag ska vända mig för detta

  • Svar på tråden Tandförsäkring
  • Jemp

    Hur gammal är du och har du någon barn/olycksfallsförsäkring?

    När barn slår i tänder ska det kollas upp+anmälas till försäkringsbolag så täcker dem ev följdskador i några år extra.

  • Anonym (H)
    19malin96 skrev 2020-09-08 19:10:23 följande:

    Är 24, pratat med min far men han tror inte dom hade någon försäkring på mig ????


    Många kliniker är superduktiga på estetisk tandvård. Det finns nästan ingenting som de kan ordna med fint resultat. Gå och be om ett kostnadsförslag. De flesta erbjuder finansiering.
  • Jemp
    19malin96 skrev 2020-09-08 19:10:23 följande:

    Är 24, pratat med min far men han tror inte dom hade någon försäkring på mig ????


    Såvitt jag vet finns det då inget som täcker, förutsatt att det inte är vanliga tandvårdsstödet de menar (kolla försäkringskassans sida). Har du frågat tandläkaren var de menar du ska vända dig?
Svar på tråden Tandförsäkring