Anonym (Hencucken) skrev 2020-09-09 13:07:18 följande:
Jag tycker att man för det första ska kunna klassas som psykiskt sjuk, om man lider av Godhetssyndromet. Sedan är det upp till individen själv eller dennes anhöriga att söka hjälp, precis som alla andra sjukdomar.
När det gäller att inte vilja skaffa barn så finns det de som gjort det valet, baserat på olika saker. Men när valet kommer av att de är tvingade av en viss individ, eller undermedvetet tvingade av propagandister som fått de att bli instabila, så har samhället en skyldighet att hjälpa till.
Det handlar om att hjälpa de, inte döma de.
Haha, vilken form av behandling tänker du dig som hjälp
I Kina får uigurerrna lära sig att tänka rätt i interneringsläger? Är det den formen av psykiatrisdk behandling du tänker dig eller kanske ect-behandling tills hjärncellerna är så urblåsta att de behandlade till och med kan tänia sig att rösta på SD
Själv anser jag inte att man ska försöka hjälpa dem som skriver "Det handlar om att hjälpa de" - har de inte lyckats lära sig skillnaden mellan subjekt och objekt i skolan så kommer de knappast att göra det efter grundskolan.
Och inte ens ondskeknarkare som Breivik borde få psykiatriska diagnoser, tycker jag, precis som inte nätets tutingar ska rösta om någon har ledgångsreumatism eller inte.
Diagnoser hör läkarvetenskapen till!