Inlägg från: Just Precis |Visa alla inlägg
  • Just Precis

Är det på tiden att godhetsnarkomani börjar klassas som en psykisk sjukdom?

Varje rörelse börjar i en mänsklig handling, brukar jag försöka tänka ibland för att inte skämmas ihjäl å de värsta godhetsknarkarnas vägnar. Men trots att jag vet att det är så blir det lite pinsamt ibland, ja.

Jag syftar då mest på tex symbolhandlingar man gör i sociala media utan att alls veta bakgrund eller ens hur det skulle kunna göra någon skillnad. Jag syftar INTE på att praktiskt hjälpa en annan människa, även om det är pinsamt att allt ska behöva delas och visas upp. Men vem vet, det kan säkert inspirera också.

Om det är en sjukdom? Nä, snarare ett symptom.

• Just Precis
    Anonym (Narren) skrev 2020-09-10 09:30:48 följande:

Du har fel där. Utifrån din egen symtomlista skulle jag nog vilja hävda att hon är sjuk. Vem fan sätter i system att ställa sig framför ett övergångsställe och vinka fram bil efter bil, i syfte att vinna till sin godhetspoäng? Det är ju verkligen definitionen av en godhetsknarkare. En helt meningslös handling som du själv är inne på gör mer skada än nytta dessutom. Förmodligen tycker bilisterna att det är irriterande också när de först måste stanna bilen, för att sedan återigen gasa upp bara för att hon står där och godhetsknarkar.

Vilket jävla stolpskott

Nä men seriöst, tanter gör så för att de blir stressade av att halta fram när en bil väntar, så klart. De vill gå när det är fritt och ingen sitter stressad och väntar på dem.
Svar på tråden Är det på tiden att godhetsnarkomani börjar klassas som en psykisk sjukdom?