Inlägg från: Wagner |Visa alla inlägg
  • Wagner

Är det på tiden att godhetsnarkomani börjar klassas som en psykisk sjukdom?

Diagnos vet jag inte, men det tycks iaf som att de som godhetsknarkar, är PK-ister, har ängslig personlighet. De är rädda för att inte passa in, för att bli utstötta ur gemenskapen, och anpassar sig därför ständigt efter grupptrycket

• Wagner
    Anonym (Hencucken) skrev 2020-09-09 18:53:25 följande:
    Det är ett lite märkligt beteende eftersom övergångsstället har en funktion i samhället. Med sitt konstiga beteende riskerar kärringen göra så att bilisterna slutar stanna vid övergångsställe. Om alla människor skulle agera som henne så hade vi sannolikt fått betydligt fler olyckor där kanske barn dog.

Men är hon sjuk? Nej. Däremot är det ett tidigt tecken och en indikation på att saker inte står helt rätt till. Hennes omgivning bör vara vaksamma på eventuella förändringar.
    Själv brukar jag vinka förbi en eller två bilar (när det är tomt bakom) eller när det kommer ett tungt fordon, och sen spatsera över.

Ren egoism. Jag gillar när trafiken flyter på.

Det finns en del som bara kliver rätt ut. De tittar sig inte ens omkring, är uppenbarligen inte rädda om livhanken. Spelar ingen roll att de saknar reflex och att det är kolmörkt ute. Hörlurar på och sms-ande på mobilen. Fascinerande.

Lagändringen som gav fotgängarna företräde vid övergångsställen, var som jag ser det helt felaktig. Den innebar att flytet i stadstrafiken försvann.
  • Wagner
    FDFMGA skrev 2020-10-15 14:45:32 följande:
    Svårt att svara på din fråga, men däremot finns det ju många sverigedemokrater som har en medeltida uppfattning om kvinnor.

Därmed inte sagt att det inte finns sverigedemokrater som är integrerade med svenska värdenormer - men ta exemplet med kvinnliga journalister som skriver om SD. Uppfattas deras skriverier som negativa så väller ju hatbreven och mejlen in där de straff kvinnorna anses förtjäna inte sällan är att bli våldtagna.
    Så du menar att sverigedemokrater och muslimer har liknande värderingar då?

Ja, kanske har du rätt: Såväl många sverigedemokrater som muslimer är nog värdekonservativt lagda.

Förvisso en helt legitim ståndpunkt.
  • Wagner
    farman skrev 2020-10-16 09:39:06 följande:

Då gohetsknarkandet blir till ett missbruk som går över personen och nära ,kära så är det dags att söka hjälp
    Såsom ,alkoholism, köpmissbruk, spelmissbruk också.

Godhetsknarkandet riktar sig mot samhället, mot alla medborgare.

Alla drabbas ju av det!

Svar på tråden Är det på tiden att godhetsnarkomani börjar klassas som en psykisk sjukdom?