• Anonym (Annel­ie)
    Tue 8 Sep 2020 18:50
    1817 visningar
    31 svar
    -1
    31
    1817

    Kan inte sluta vara otrogen

    Varför kan jag inte sluta?

    Jag behöver få uppmärksamhet av män för att min vardag ska gå runt. Lider av tristess samtidigt som jag inte vill ha någon annan än min sambo att komma hem till.

    Jag njuter av att andra vill ha mig, att jag kan göra andra män upphetsade. Är jag en attention whore?

  • Svar på tråden Kan inte sluta vara otrogen
  • Anonym (sådär­)
    Wed 9 Sep 2020 11:00
    #12
    Anonym (Annelie) skrev 2020-09-08 19:58:27 följande:
    Men jag har ju egentligen det ?perfekta? livet förutom att uppmärksamheten från sambon inte räcker. Jag får den, men its Not enough. Har aldrig varit, vilken kille jag än haft.
    Fast du verkar ju ha betydligt fler issues än bara bekräftelsebehov.

    1) Du har noll samvete över att bedra någon som litar på dig... tyder på väldigt skeva värderingar

    2) Du bryr dig inte om du sårar andra.... tyder på problem med empati

    Stort bekräftelsebehov, noll samvete eller empati... är inte det ganska typiskt för empatistörningar?
  • Anonym (k)
    Wed 9 Sep 2020 12:41
    #13
    Anonym (Annelie) skrev 2020-09-08 18:50:19 följande:

    Varför kan jag inte sluta?

    Jag behöver få uppmärksamhet av män för att min vardag ska gå runt. Lider av tristess samtidigt som jag inte vill ha någon annan än min sambo att komma hem till.

    Jag njuter av att andra vill ha mig, att jag kan göra andra män upphetsade. Är jag en attention whore?


    Du kan sluta, du bara vill inte.
  • Anonym (Som en drog)
    Wed 9 Sep 2020 13:41
    #14

    Jag vet precis hur det är. Älskar att bli åtrådd och att åtrå.

  • Wed 9 Sep 2020 13:43
    #15

    Sök hjälp

  • Wed 9 Sep 2020 14:51
    #16

    Ja, det är väl inte så mkt att orda om. Du är en attention whore.

    Vill du sluta? Det låter som att du bara gillar det.

  • Anonym (Ävent­yrare)
    Wed 9 Sep 2020 14:57
    #17

    Jag har också svårt att nöja mig med min kille. Så jag är inte ute efter att döma dig. Men jag tror det är så enkelt att du helt enkelt inte vill nöja dig med enbart din sambo och kanske triggas en aning av att göra det förbjudna.

  • Wed 9 Sep 2020 15:13
    #18
    Anonym (Äventyrare) skrev 2020-09-09 14:57:24 följande:

    Jag har också svårt att nöja mig med min kille. Så jag är inte ute efter att döma dig. Men jag tror det är så enkelt att du helt enkelt inte vill nöja dig med enbart din sambo och kanske triggas en aning av att göra det förbjudna.


    Precis. Vissa tycker det är tändande med otrohet. Inte bara för uppmärksamheten  utan just för att det är förbjudet styggt och fel...
  • Anonym (E)
    Wed 9 Sep 2020 15:25
    #19

    Så fruktansvärt egoistiskt att ens vara i relation och förstöra en annan människa för ens egna njutning och bekräftelsebehov? Varför inte bara göra slut och göra det du vill som singel utan att varken såra någon annan eller bygga ett självförakt? Eller föreslå öppet förhållande för din sambo. 

  • Underh­ill
    Wed 9 Sep 2020 15:54
    #20

    Är väl lätt att hamna i en sådan snurr tänker jag. Inte helt lätt att hålla relationen på topp rent uppmärksamhetsmässigt när vardag och rutiner maler på och man kanske tar varandra lite för givet i relationen. Försökt att bryta mönstret?

  • Anonym (sådär­)
    Wed 9 Sep 2020 16:08
    #21
    Anonym (Som en drog) skrev 2020-09-09 13:41:21 följande:

    Jag vet precis hur det är. Älskar att bli åtrådd och att åtrå.


    Och det kan man såklart inte göra UTAN att svika och förnedra andra?
  • Anonym (Som en drog)
    Wed 9 Sep 2020 16:43
    #22
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-09 16:08:56 följande:

    Och det kan man såklart inte göra UTAN att svika och förnedra andra?


    Förmodligen. Men triggas på något sätt av det är som är förbjudet. Svårt att förklara.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 9 Sep 2020 17:10
    #23
    +1
    Anonym (Som en drog) skrev 2020-09-09 16:43:59 följande:
    Förmodligen. Men triggas på något sätt av det är som är förbjudet. Svårt att förklara.
    Förstår det, det är något många säger.. att det förbjudna gör det mer spännande. 
    Men sen kan man ju oxå fråga sig om det är ett friskt beteende sett ur ett psykologiskt perspektiv? Är det friskt att bli upphetsad av tanken på att man kan såra och förnedra människor som ska föreställas stå en allra närmast?

    Är inte det något som liknar sadism?
  • Anonym (Som en drog)
    Wed 9 Sep 2020 17:34
    #24
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-09 16:08:56 följande:

    Och det kan man såklart inte göra UTAN att svika och förnedra andra?


    Förmodligen. Men triggas på något sätt av det är som är förbjudet. Svårt att förklara.
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-09 17:10:20 följande:

    Förstår det, det är något många säger.. att det förbjudna gör det mer spännande. 

    Men sen kan man ju oxå fråga sig om det är ett friskt beteende sett ur ett psykologiskt perspektiv? Är det friskt att bli upphetsad av tanken på att man kan såra och förnedra människor som ska föreställas stå en allra närmast?

    Är inte det något som liknar sadism?


    Jag ser det Inte riktigt så. Däremot så ser jag det kanske mer som ett slags missbruk då det ofta handlar om nedvärdering av mig själv. Självklart emot den person jag bedrar också.
  • Anonym (Som en drog)
    Wed 9 Sep 2020 17:36
    #25

    Sorry TS inte meningen att kapa tråden.

    Tror du och jag har mycket gemensamt.

  • Anonym (E)
    Wed 9 Sep 2020 17:43
    #26
    +1
    Anonym (Som en drog) skrev 2020-09-09 17:34:07 följande:
    Förmodligen. Men triggas på något sätt av det är som är förbjudet. Svårt att förklara.
    Anonym (sådär) skrev 2020-09-09 17:10:20 följande:

    Förstår det, det är något många säger.. att det förbjudna gör det mer spännande. 

    Men sen kan man ju oxå fråga sig om det är ett friskt beteende sett ur ett psykologiskt perspektiv? Är det friskt att bli upphetsad av tanken på att man kan såra och förnedra människor som ska föreställas stå en allra närmast?

    Är inte det något som liknar sadism?


    Jag ser det Inte riktigt så. Däremot så ser jag det kanske mer som ett slags missbruk då det ofta handlar om nedvärdering av mig själv. Självklart emot den person jag bedrar också.
    Varesig det är ett beroende/missbruk eller inte, hur svårt är det att bara göra slut med den man har relation med, spec om man vet att det man gör är fel gentemot den och relationen? Kan ju inte ses som annat än egoistiskt att fortsätta vara tillsammans med någon men ändå kallt välja att gå bakom ryggen på den flertal gånger. Förtjänar inte ens partner bättre?
  • Anonym (Lajla S)
    Wed 9 Sep 2020 18:44
    #27
    Anonym (Som en drog) skrev 2020-09-09 13:41:21 följande:

    Jag vet precis hur det är. Älskar att bli åtrådd och att åtrå.


    + 1   Manligt begär och kåthet är som en beroende drog.  
  • Anonym (Tuppi­s)
    Wed 9 Sep 2020 19:56
    #28
    Anonym (Annelie) skrev 2020-09-08 18:50:19 följande:

    Varför kan jag inte sluta?

    Jag behöver få uppmärksamhet av män för att min vardag ska gå runt. Lider av tristess samtidigt som jag inte vill ha någon annan än min sambo att komma hem till.

    Jag njuter av att andra vill ha mig, att jag kan göra andra män upphetsade. Är jag en attention whore?


    Gör slut - för bådas skull. Sedan kan du knulla runt hur mycket du vill.
  • Wed 9 Sep 2020 19:59
    #29

    Ni kanske borde ha öppet förhållande.

  • Sun 13 Sep 2020 12:09
    #30

    Vart finns du?
    Spännande verkar du vara..

  • Anonym (sådär­)
    Mon 14 Sep 2020 11:17
    #31
    Anonym (Lajla S) skrev 2020-09-09 18:44:29 följande:
    + 1   Manligt begär och kåthet är som en beroende drog.  
    -1, Den må vara hur fin som helst men går alldeles utmärkt att uppnå UTAN att bete sig som ett svin. Åtrå och Svineri måste inte gå hand i hand.
Svar på tråden Kan inte sluta vara otrogen