Vad skriver man till folk på Tinder?
Jag har jättesvårt att veta hur jag startar en konversation med folk på Tinder. Jag får matchningar så på det sättet är det inga problem. Har någon ett förslag?
Jag är lesbisk och har autism som det står i trådstarten. Förklaringarna jag har fått är förvirrande, man ska skriva någon kort, genomtänkt som visar att man läst beskrivningen men det får inte vara för personligt. Okej, tänker jag så det jag skriver kan se ut såhär:
-Jättesöt katt, vad heter den? Jag har själv två katter.
- Jag gillar också att läsa, vilka är dina favoritförfattare? Jag gillar x och y. Boken z var helt fantastiskt jag hoppas han kommer ut med en ny bok snart.
-Din bild på solnedgången var jättefin, var är den tagen någonstans?
Det här är tydligen så fel det kan bli och oftast får jag inga svar alls. Jag testade Happy Pancake förut och fast jag var aktiv och försökte skriva åtminstone 5 meddelanden per dag och det ledde inte till en enda träff. Folk svarar inte ens. Några få svararen frågan jag ställer utan att fråga något tillbaka eller inleda någon ny konversation och då blir det svårt att veta vad man ska säga. Svaret ?jättesöt katt, vad heter den? kan t.ex bli Tack! Inget mer. Jag har hört att jag är bra på att uttrycka mig och jag är bra på att skriva brev men inte på såhär korta meddelanden. Vissa säger att jag ska skriva något om personens utseende men ?vad söt du är? känns helt fel att säga till någon man inte känner,