• spetshatt

    Varför skriver folk bara om deras ointressanta relationer?

    Män. Barn. Mens. Fett. Barn. Män. Graviditet. Svärmor. Män. Sex. Barn. Män. Graviditet. Mens. Känslor. Män. Svärmor. Barn. Relationer. Graviditet och män.

    Lite som en hamster som fastnat i sitt hjul.. Är folk verkligen så ointressanta att de inte har några som helst unika tankegångar eller idéer, funderingar, något som kräver lite mer intellekt kanske?

    Tycker ni inte att forumet blir tråkigt när ni hela tiden pratar om samma saker ?

  • Svar på tråden Varför skriver folk bara om deras ointressanta relationer?
  • Litorina

    Och nu skriver du en tråd om de som pratar om det som du tycker är tråkigt. Är inte det, om möjligt, ännu tråkigare??

  • spetshatt

    Är det inte lite pinsamt om man är typ +30 och inte klarar av att underhålla mer intressanta konversationer/diskussioner ? Det känns lite lågbegåvat om jag ska vara helt ärlig

  • spetshatt
    Litorina skrev 2020-09-10 11:49:00 följande:

    Och nu skriver du en tråd om de som pratar om det som du tycker är tråkigt. Är inte det, om möjligt, ännu tråkigare??


    Jo men jag försöker ju förstå hur folk tänker. Kanske är det skitkul att prata om samma saker hela tiden? Det vet ju inte jag
  • Afterlife
    spetshatt skrev 2020-09-10 11:49:57 följande:

    Är det inte lite pinsamt om man är typ +30 och inte klarar av att underhålla mer intressanta konversationer/diskussioner ? Det känns lite lågbegåvat om jag ska vara helt ärlig


    Det här är väl ett forum där folk mest skriver när de har problem med något? Jag skulle nog drista mig till att tänka att Lisa (30) som har problem med sin otrevliga svärmor eller Kalle (35) som undrar hur han ska hantera sin tvåårings utbrott har ganska normala liv och intressen ändå. Det här är ju inte direkt forumet man vänder sig till när man vill diskutera djupa filosofiska frågor.
  • Pilsner
    spetshatt skrev 2020-09-10 11:51:04 följande:
    Jo men jag försöker ju förstå hur folk tänker. Kanske är det skitkul att prata om samma saker hela tiden? Det vet ju inte jag
    Många människor har väl liknande problem i sina liv.

    Testa byggahus.se/forum, där diskuteras trefas, bygglov och högtryckstvätt.


  • bananmilkshake

    Ja du. Kan ju vara att man diskuterar dom intressanta sakerna med vänner/familj och på andra forum relaterade till det.

    Jag har ett enormt hantverksintresse och all min fritid går till det, men inte skriver jag om det på ett familjeinriktat forum. Det skriver jag ju om i tex Facebook-grupper med ibland tusentals andra från hela världen med samma intresse och som vet vad dom pratar om. 

  • spetshatt
    Afterlife skrev 2020-09-10 11:59:32 följande:

    Det här är väl ett forum där folk mest skriver när de har problem med något? Jag skulle nog drista mig till att tänka att Lisa (30) som har problem med sin otrevliga svärmor eller Kalle (35) som undrar hur han ska hantera sin tvåårings utbrott har ganska normala liv och intressen ändå. Det här är ju inte direkt forumet man vänder sig till när man vill diskutera djupa filosofiska frågor.


    Fast klarar inte människor av att lösa sina småproblem själva eller? Varför känner de att de måste vräka ur sig dem inför hela Sverige och slösa folks tid med skiten. Det finns absolut ingenting som stimulerar, utvecklar en övh. Det är som gröt för dom utan tänder ska kunna tugga, knappt något tuggmotstånd övh. Så fruktansvärt tråkigt att man blir ju deprimerad bara man loggar in här. Hur kan folk vara så tråkiga?? Helt oförståeligt för mig, de är som robotar som bara har matats in med information som de sedan repeterar. Noll känsla, noll personlighet, ingenting eget. Egna åsikter, tankar osv. Inget sånt. Och det är ju sjukt? Rent objektivt är det ju sjukt. Om folk kanske kunde vara lite mer personliga med sina tankar om världen , så man kände att wow här finns det ju intelligenta, riktiga människor med faktiska själar. Alltså jag har svårt att se högre kvalitéer hos folk på FL för de skriver bara samma skit hela tiden och jag tycker det är oroväckande
  • Afterlife
    spetshatt skrev 2020-09-10 12:11:12 följande:
    Fast klarar inte människor av att lösa sina småproblem själva eller? Varför känner de att de måste vräka ur sig dem inför hela Sverige och slösa folks tid med skiten. Det finns absolut ingenting som stimulerar, utvecklar en övh. Det är som gröt för dom utan tänder ska kunna tugga, knappt något tuggmotstånd övh. Så fruktansvärt tråkigt att man blir ju deprimerad bara man loggar in här. Hur kan folk vara så tråkiga?? Helt oförståeligt för mig, de är som robotar som bara har matats in med information som de sedan repeterar. Noll känsla, noll personlighet, ingenting eget. Egna åsikter, tankar osv. Inget sånt. Och det är ju sjukt? Rent objektivt är det ju sjukt. Om folk kanske kunde vara lite mer personliga med sina tankar om världen , så man kände att wow här finns det ju intelligenta, riktiga människor med faktiska själar. Alltså jag har svårt att se högre kvalitéer hos folk på FL för de skriver bara samma skit hela tiden och jag tycker det är oroväckande
    Det här är ju ett forum som är till för små vardagsproblem, eller hur? Det heter inte "filosofiliv" eller något annat. Vill du ha intellektuell stimulans får du gå med i Mensa. ;)
    Det här forumet fyller ju funktionen att man kan dela erfarenheter med varandra (om olika vardagliga bekymmer). Vill man ha någon annan typ av utbyte får man välja ett annat forum (det finns faktiskt ganska många).
  • Batmangubben
    Afterlife skrev 2020-09-10 12:23:55 följande:
    Det här är ju ett forum som är till för små vardagsproblem, eller hur? Det heter inte "filosofiliv" eller något annat. Vill du ha intellektuell stimulans får du gå med i Mensa. ;)
    Det här forumet fyller ju funktionen att man kan dela erfarenheter med varandra (om olika vardagliga bekymmer). Vill man ha någon annan typ av utbyte får man välja ett annat forum (det finns faktiskt ganska många).
    Bittra kvinnor som spyr galla på män och ängsliga småbarnsmammor. Sedan finns vi undantag.
  • Bjoer
    spetshatt skrev 2020-09-10 11:49:57 följande:

    Är det inte lite pinsamt om man är typ +30 och inte klarar av att underhålla mer intressanta konversationer/diskussioner ? Det känns lite lågbegåvat om jag ska vara helt ärlig


    Är det inte lite pinsamt att direktöversätta engelska ord som "entertain" och tro att de går att använda på samma sätt på svenska?
  • Överste Senap

    Du tycker det är mer relevant att på ett familjeforum starta 100-tals trådar om att det är invandrarnas fel att svenska män inte får ligga och lika många trådar om varför det är rätt att bränna koraner etc?

  • Afterlife
    Batmangubben skrev 2020-09-10 12:26:05 följande:
    Bittra kvinnor som spyr galla på män och ängsliga småbarnsmammor. Sedan finns vi undantag.
    Du menar männen som gnäller över att de inte får ligga och att det är kvinnornas fel? ;)
  • Batmangubben
    Afterlife skrev 2020-09-10 12:28:20 följande:
    Du menar männen som gnäller över att de inte får ligga och att det är kvinnornas fel? ;)
    Det finns gott om trådar där kvinnorna gnäller att mannen inte vill ha sex med dem längre.  
  • Carolatom07

    Här finns något för alla. De som likt du och i viss mån även jag, inte är intresserade av att läsa om sådant kan ju hålla oss till mer intressanta trådar. Det heter ju inte Familjeliv för intet.

  • Överste Senap

    Ts startade nyss en tråd med förslag om att kastrera alla ensamkommande invandrare samt att införa dödsstraff. Är det den typen av trådar han efterlyser förstår jag att han är lite besviken även om det finns trådar åt det hållet också.

  • Carolatom07
    spetshatt skrev 2020-09-10 12:11:12 följande:
    Fast klarar inte människor av att lösa sina småproblem själva eller? Varför känner de att de måste vräka ur sig dem inför hela Sverige och slösa folks tid med skiten. Det finns absolut ingenting som stimulerar, utvecklar en övh. Det är som gröt för dom utan tänder ska kunna tugga, knappt något tuggmotstånd övh. Så fruktansvärt tråkigt att man blir ju deprimerad bara man loggar in här. Hur kan folk vara så tråkiga?? Helt oförståeligt för mig, de är som robotar som bara har matats in med information som de sedan repeterar. Noll känsla, noll personlighet, ingenting eget. Egna åsikter, tankar osv. Inget sånt. Och det är ju sjukt? Rent objektivt är det ju sjukt. Om folk kanske kunde vara lite mer personliga med sina tankar om världen , så man kände att wow här finns det ju intelligenta, riktiga människor med faktiska själar. Alltså jag har svårt att se högre kvalitéer hos folk på FL för de skriver bara samma skit hela tiden och jag tycker det är oroväckande
    "Inför hela Sverige" Det är ett fåtal av alla medlemmar här som dagligen är aktiva på forumet. Och förmodligen då de som är intresserade av att få ta del av andras liv och komma med input och feedback. De flesta bryr sig nog inte.

  • Batmangubben
    Överste Senap skrev 2020-09-10 12:26:49 följande:

    Du tycker det är mer relevant att på ett familjeforum starta 100-tals trådar om att det är invandrarnas fel att svenska män inte får ligga och lika många trådar om varför det är rätt att bränna koraner etc?


    Varför skiter svenska feminister i sina medsystrar som inte får träffa svenska män enligt familjens "kultur"?


    Svenska kvinnor allierar sig hellre med patriarkala män från andra kulturer mot den gemensamma fienden. Svenska, vita, män som har kraftig motvind, särskilt de som inte uppfyller kvinnors uråldriga kriterier lång, vältränad med humor och gärna välutbildad. Själva duger de som de är. Korta, tjocka och tråkiga. 

  • Överste Senap
    Batmangubben skrev 2020-09-10 12:46:13 följande:

    Varför skiter svenska feminister i sina medsystrar som inte får träffa svenska män enligt familjens "kultur"?

    Svenska kvinnor allierar sig hellre med patriarkala män från andra kulturer mot den gemensamma fienden. Svenska, vita, män som har kraftig motvind, särskilt de som inte uppfyller kvinnors uråldriga kriterier lång, vältränad med humor och gärna välutbildad. Själva duger de som de är. Korta, tjocka och tråkiga. 


  • Överste Senap
    Batmangubben skrev 2020-09-10 12:46:13 följande:

    Varför skiter svenska feminister i sina medsystrar som inte får träffa svenska män enligt familjens "kultur"?

    Svenska kvinnor allierar sig hellre med patriarkala män från andra kulturer mot den gemensamma fienden. Svenska, vita, män som har kraftig motvind, särskilt de som inte uppfyller kvinnors uråldriga kriterier lång, vältränad med humor och gärna välutbildad. Själva duger de som de är. Korta, tjocka och tråkiga. 


    Överste Senap skrev 2020-09-10 12:57:56 följande:

    [/quote]

    [quote=80636415][quote-nick]Batmangubben skrev 2020-09-10 12:46:13 följande:[/quote-nick]Varför skiter svenska feminister i sina medsystrar som inte får träffa svenska män enligt familjens "kultur"?

    Svenska kvinnor allierar sig hellre med patriarkala män från andra kulturer mot den gemensamma fienden. Svenska, vita, män som har kraftig motvind, särskilt de som inte uppfyller kvinnors uråldriga kriterier lång, vältränad med humor och gärna välutbildad. Själva duger de som de är. Korta, tjocka och tråkiga. 


    Vilka feminister skiter i dem?
Svar på tråden Varför skriver folk bara om deras ointressanta relationer?