Knöl i bröstet som gör ont som ej är cancer
Vad kan det vara? Har haft i säkert ett år nu. I början gjorde den ont flera ggr i veckan, ibland flera ggr per dag. Vaknade tom mitt i natten för att det gjorde ont. I dagsläget gör det ont betydligt mer sällan, men ofta i kombination med att brösten sväller och ömmar generellt mellan äl och mens.
Sökte vård via vc för kanske ett halvår sedan. Fick remiss till bröstcentrum. De röntgade och tog vävnadsprov. Meddelande att det inte var cancer. Jag frågade då vad fasen det är, men det kunde de inte svara på då de endast utredde cancer. Blir så jäkla trött på vården. Två olika läkarbesök men ändå inget besked öht och ingen uppföljning. Inte så sugen på att söka vård nu pga Corona men antar att det är det jag behöver göra förr eller senare. Om smärtan inte försvinner helt/ännu mer.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Eller varit med om liknande? Tacksam för svar.
Smärtan gör ganska ont men inte jätteont. Inte lika ont nu som tidigare, då det kunde vara riktigt jobbigt. Kan även kännas som en stickande känsla i knölen när det gör ont.