• Anonym (Ts)

Hur tät kontakt vid dejting?

Jag var på en fantastisk dejt med en kille för ca en vecka sedan. Innan dejten pratade vi två gånger och hördes en del på snap. Inte jättemycket dock. Dagen därpå skrev han att det vore kul att ses igen. Jag svarade ja och föreslog helgen och han sa ja.

Jag hörde av mig någon dag senare och fick korta svar - ingen konversation startade och nu är han i radioskugga. Jag vet att han jobbar men det är så ovant för mig att inte ha kontakt med de jag dejtar. Vad är er erfarenhet? Brukar ni dejta och inte höras mellan dejterna?

• Svar på tråden Hur tät kontakt vid dejting?
  • Anonym (Cissi)

Har ni bokat in något mer exakt för den andra dejten eller tolkar du hans tystnad som att det inte kommer att bli av?

Jag har varit med om alla olika sorters upplägg. Tycker att han kan få en andra chans eftersom alla är olika. Det kan ha dykt upp något eller ibland är snubbar bara muppar och tänker att man ska ses snart så då behöver man inte höras.

Vänta inte på honom och om han tar steget så kan ni väl ses om du känner för där och då. Om inte så finns de ju en jäkla massa andra som faktiskt vill höras

• Anonym (Ts)
    Anonym (Cissi) skrev 2020-09-10 21:19:15 följande:

Har ni bokat in något mer exakt för den andra dejten eller tolkar du hans tystnad som att det inte kommer att bli av?

Jag har varit med om alla olika sorters upplägg. Tycker att han kan få en andra chans eftersom alla är olika. Det kan ha dykt upp något eller ibland är snubbar bara muppar och tänker att man ska ses snart så då behöver man inte höras.

Vänta inte på honom och om han tar steget så kan ni väl ses om du känner för där och då. Om inte så finns de ju en jäkla massa andra som faktiskt vill höras

Nej vi har ju inte det... så jag håller allt öppet och kommer göra egna planer och lämna utrymme om han skulle vilja ses. Förhoppningsvis är han mupp men såg att avståndet ändrats på Tinder så varningsklockor ringer ju...
  • Anonym (Lite)

Något litet varje dag tycker jag att man bör höras, i början hörs man väl rätt mycket då man är nyfiken på den andra.

• Anonym (Anonym)

Vänta på att han hör av sig igen. Boka in saker på egen hand om det närmar sig helgen. Se till att ni har minst ett dygns förvarning om han vill träffa dig.

• Anonym (Nn)

Jag skulle säga att killar många gånger föredrar att inte höras så mycket emellan dejterna, lite såklart men inte konstant. Jag själv är likadan, tyckte det var rätt skönt när man setts nån / några gånger och det inte var en sån jäkla stress och press på att svara nått "bra".

Så pass tidigt i dejtingstadiet brukade jag inte heller vilja boka in saker på helger just pga inte vilja sitta och stoppa upp ens lediga tid för någon det kanske ändå inte bli nått med sen. Då gör jag hellre planer med mina vänner/familj tills dejtandet med någon kommit lite längre. 

• Anonym (Lite)
    Anonym (Nn) skrev 2020-09-11 11:44:32 följande:

Jag skulle säga att killar många gånger föredrar att inte höras så mycket emellan dejterna, lite såklart men inte konstant. Jag själv är likadan, tyckte det var rätt skönt när man setts nån / några gånger och det inte var en sån jäkla stress och press på att svara nått "bra".

Så pass tidigt i dejtingstadiet brukade jag inte heller vilja boka in saker på helger just pga inte vilja sitta och stoppa upp ens lediga tid för någon det kanske ändå inte bli nått med sen. Då gör jag hellre planer med mina vänner/familj tills dejtandet med någon kommit lite längre. 

Jag känner nog av ganska snabbt om jag vill något seriöst med personen eller inte, behövs väl kanske 1-2 träffar bara för mig. Sen är det ju inte alltid det leder till ett förhållande såklart, känslor kan ju ändras med tiden.
  • Anonym (Jag tjej)

Det kan bli lite för mycket om man hörs väldigt intensivt typ flera gånger pet dag men jag vill gärna höras någon gång per dag i början om man inte kan ses så ofta i syfte att lära känna varandra så länge man inte hör för intensivt varje dag för ger mig lite varningsflagga om att killen kan ha kontrollbehov.

Svar på tråden Hur tät kontakt vid dejting?