Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Arbeta som lärare

Jag har jobbat i skolan i över ett decennium. Legitimerad och behörig för alla årskurser och gymnasiet. Jag är fruktansvärt trött på skiten. Jobbar på grundskola just nu, dessutom i en förort med massor av problem och skolan är därefter men på de bättre skolorna jag jobbat på tidigare är det egentligen lite samma saker jag stör mig på.

Man är lärare allra minst, man är polis, ordningsvakt, kurator, psykolog, städare, administratör och syndabock. Det är det man är och det förföljer en under dygnets alla timmar. Inget 7-16 och lönen är inte vad den bör vara med allt som ingår. Arbetslaget är splittrat och chefen förstår sig inte på vad vi lärare faktiskt ska jobba med. Dubbelarbete dignar jämt och ständigt över en till ingen nytta.

Men prova om du vill, du kan ju ha tur på många fler sätt än vad jag har. Jag har bara blivit bitter genom åren och söker efter något annat ni. Vad vet jag inte ännu men jag vill bara bort.

• Anonym (Trött)
    Anonym (Trött lärare) skrev 2020-09-27 15:51:55 följande:

Jag skulle inte rekommendera någon att ta lån för att arbeta inom skolan idag. Jag avslutade förra veckan med att bli kallad jävla psykopatkärring för att jag bad en elev lägga bort mobilen. Det var droppen på en vecka som inneburit fysisk och psykisk utsatthet, elever som kastat saker på mig, kallat mig diverse kränkande tillmälen och huggit mig med en penna som innebar att jag lämnade lektionen blodig. Nu sitter jag här och ska planera för ytterligare en vecka och magen knyter sig redan.

Jag hoppas du anmäler både det verbala och det fysiska våldet! Låt det inte rinna av bara, det måste fram för allas skull!
Svar på tråden Arbeta som lärare