Inlägg från: Anonym (brytpunkt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (brytpunkt)

    Hon vägrar acceptera separationen

    Anonym (Olycklig) skrev 2020-09-15 02:26:44 följande:

    Jag träffade en gammal manlig vän efter flera år sen gymnasiet och nu träffats igen som vänner i början han berättar att han inte är lycklig i hans förhållanden sen har de försökt igen för barnens skull Innan och nu fick vi känslor för varandra och nu vill han att lämna henne han har insett att det de hade är dött och inte går att reparera.

    Men hon vägrar ge upp och vill inte släppa honom hon mår inte psykiskt bra heller och har självskadebeteende hon hotar honom om han lämnar henne så tar hon sitt liv eller tar med barnen och flyttar 60 mil bort från honom om han vill lämna henne och hennes föräldrar är på hennes sida och tycker hon ska flytta hem men jag vet han har judrista rättigheter till att träffa barnen och hon kan väl inte flytta långt utan han tillåter det för de har gemensam vårdnad över barnen. Han sitter fast de har huset och allt Hon vägrar ta itu med att separera. Han har förklarat att hans känslor för henne finns inte längre kvar då tog hon bestick och gjorde sig illa på armen medan barnen såg på. Hon är sjukt svartsjuk och kontrollerande hon snokar i hans mobil och bad mig lämna dem i fred och att han vill ha henne men det är inte sant.

    Vad kan han göra?.???? Nån som har bra råd el varit i likn sits?


    Låter som mamman är instabil och manipulativ då hon självskadar sig inför barnen och hotar ta sitt liv om han lämnar.
    Han kan ringa familjeenheten på soc och höra vad han kan göra alternativt 1177 /psyk.
    Låter inte som hon passar som förälder i nuläget. Hon behöver få hjälp och bli stabil så hon kan fungera som mamma till barnen.
    Hon kanske behöver bli omhändertagen om hon menar allvar med sina hot?

    Självklart ska han inte låta sig utpressas till att stanna.
    Han behöver fixa det praktiska så fort som möjligt med skilsmässa och vårdnad av barnen.

    Säg åt honom att så fort som möjligt kontakta en advokat inom vårdnadstvister/familjerätt.

    Det finns advokater inom familjerätt som erbjuder kostnadsfri rådgivning/telefonrådgivning.
  • Anonym (brytpunkt)
    Anonym (Bara ett råd) skrev 2020-09-15 03:59:17 följande:

    Mitt enda råd är att lära sig att använda punkt och hur man styckeindelar.


    Nödvändigt...
  • Anonym (brytpunkt)
    Anonym (Gå vidare) skrev 2020-09-15 09:25:05 följande:
    Jag har varit med om samma ursäkt med en tvist !

    Min ex-sambo var otrogen. Jag hittade massa sms till en tjej. Han skrev att han älskade bara henne, ville leva med henne och deras kärlek var unik och stark. Men han kunde inte lämna mig för jag skulle då ta livet av mig och jag var psykiskt sjuk..osv..

    Jag konfronterade sambon och dumpade honom.. då försökte han med ett halvhjärtat självmordsförsök. Efter natt på akutpsyk så bönade och bad han mig ta tillbaka honom. Han grät och skrek. Älskarinnan var bara nån slampa som var besatt av honom.. jada jada..

    Jag stod på mig. Efter några nätter utanför min dörr så gick han hem till älskarinnan och berättade att nu hade han äntligen lämnat mig för hennes skull.

    Varje kväll ringde han mig och smsade och bad mig ta tillbaka honom.. samtidigt som han bodde med älskarinnan!

    Jag är en fullt normal kvinna som aldrig haft nån psykisk ohälsa. Idag lyckligt gift sedan många år.
    OMG vilket douche! Vad bra du stod på dig Glad
  • Anonym (brytpunkt)
    Anonym (Olycklig) skrev 2020-09-16 03:50:20 följande:

    Måste först säga de är inte gifta utan bara sambor och huset står på bådes namn.

    Jag ska ta och tänka över vad ni alla sagt och jag har funderatpå backat men svårt när man könner starkt för nån och han känner också mycket för mig. Det är så jobbigt med det här soppan jag har funderat mycket på hur jag ska göra och han blir ledsen när jag säger jag tror inte de kommer separera.

    Hans sambo har ringt upp mig och hon tyckte vi var otrogna när vi pratat om våran känslor och sen sa hon att hon vill ha honom han är hennes livskärlek och hon ser framtid med honom. Jag backade och ville inte vara i vägen men sen ringer han mig och ber mig Inte ge upp om oss.

    Jag vet det låter så typiskt falskt löfte som otrogna män använder men jag vill tro på honom men vet inte hur länge jag orkar vänta.


    Vänta inte på honom.
    Han har redan kunnat ta tag i saker ordentligt om han verkligen velat, tex ordna advokat, flytta etc. Inget av detta har han gjort.

    Låter som han vill äta kakan och ha den kvar och inleda något med dig fast han inte avslutat med sambon överhuvudtaget.

    Tänk på det som många i tråden och på F-Liv skrivit om att att många män ljuger om sin situation/partner för att få till det/sympatier vid sidan av.
    Det måste förstås inte betyda att han ljuger om sambon eller att han inte har känslor för dig, men du låter kär och då är det svårare att släppa taget om sådant som inte är seriöst. Han har dig på kroken.

    Och angående "falskt löfte" så har du faktiskt inte fått något löfte alls från honom, eller hur ;)?

    Hur länge vill du vänta och vara del i denna soppa som han dessutom fortsätter dra in dig i fastän du vill backa???
    Tycker du inte det är egoistiskt av honom?
    Vill du inte börja "clean"?

    Rekommenderar du inte låter känslorna styra här för det gör inte han. Om han verkligen älskade dig skulle han visat det i aktion.

    Bara du som kan bestämma hur mycket mer av denna soppa du vill ha.

    Ta hand om dig och lycka till!
Svar på tråden Hon vägrar acceptera separationen