• Anonym (.)
    Tue 15 Sep 2020 12:04
    484 visningar
    5 svar
    5
    484

    Kan man få tag i en person nummer via någon myndighet?

    Kan man få tag i en persons telefonnummer via myndighet. Jag har skyddad identitet via socialen och har nu begärt om att få mina grejer ifrån min f.d familj. Dock vet jag inte om socialen kommer fråga efter telefonnummer vid senare tillfälle eller om de kan ordna det själva. Min f.d familjs telefonnumer syns inte på nätet.

    Socialen skall i första hand se om de kan ta denna uppdrag, så jag vet inte om de kommer begära något sådant.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Kan man få tag i en person nummer via någon myndighet?
  • Anonym (Anony­m)
    Tue 15 Sep 2020 12:13
    #1

    Jag tror du måste lämna numret, det går kanske att få tag i men de kommer inte lägga ner så mycket energi på att försöka få tag i det. Det är liksom frågan hur intresserad du är av att de ska kunna nå dig via telefon, om det är viktigt lämnar du numret.

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Tue 15 Sep 2020 12:48
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-15 12:13:03 följande:

    Jag tror du måste lämna numret, det går kanske att få tag i men de kommer inte lägga ner så mycket energi på att försöka få tag i det. Det är liksom frågan hur intresserad du är av att de ska kunna nå dig via telefon, om det är viktigt lämnar du numret.


    Det handlar om min familjs telefonnummer, inte mitt. Socialen kan nå mig utan problem.

    Och jag skrev fel i TS. Jag har skyddad ID via Skatteverket, skall det stå.
  • Anonym (Anony­m)
    Tue 15 Sep 2020 12:53
    #3
    Anonym (.) skrev 2020-09-15 12:48:41 följande:
    Det handlar om min familjs telefonnummer, inte mitt. Socialen kan nå mig utan problem.

    Och jag skrev fel i TS. Jag har skyddad ID via Skatteverket, skall det stå.
    Ja det var lite virrigt där... .Men varför ska soc ha numret till dem?? Det är inte deras ansvar att se till att du får dina saker, du måste i så fall vända dig till polisen.
  • Anonym (Q)
    Tue 15 Sep 2020 13:04
    #4

    Tror inte att soc själv åker hem till din familj och hämtar grejer!? Möjligen om någon följer med dig dit. Soc kan/får inte plocka ut någons saker ur en annan persons hem. Hur skulle soc vet vad som är ditt och vad som får tas med?

  • Tue 15 Sep 2020 13:07
    #5

    Vill du ha tillbaka din saker vänd dig till kronofogden och begär handräckning.

Svar på tråden Kan man få tag i en person nummer via någon myndighet?